Senaste nytt

Bokning av Eurobonus resor

Tak. Hvor ville det dog være rart med lidt mere simple billetregler :)

Ja!

Jeg tror dog meget af det der har med best availability at gøre kommer helt af sig selv når det ikke er så nyt længere. Den måde det fungerer på nu har kun været tilgængelig siden april, så jeg tror der mangler en praksis for mange ting.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ska du bara boka ekonomi brukar det inte vara allt för svårt oavsett var du ska, om du samtidigt är lite flexibel med datumen.
 

oermen

Medlem
Hvis det bare var økonomi ville jeg købe billetterne for penge i stedet og gemme pointene til mig selv til en tur i first eller lignende :)
 

Thornado

Medlem
Vanliga biljetter som man köper på sas.se har man ju alltid 24 timmars öppet köp på.
Vet någon om samma sak gäller för bonusbiljetter som bokats med "best availability"?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Vanliga biljetter som man köper på sas.se har man ju alltid 24 timmars öppet köp på.
Vet någon om samma sak gäller för bonusbiljetter som bokats med "best availability"?

Givetvis! Det står även när du väljer
  • "Ordinarie av- och ombokingsregler gäller för vald biljett"
 

Thornado

Medlem
Givetvis! Det står även när du väljer
  • "Ordinarie av- och ombokingsregler gäller för vald biljett"

Jo, jag gissade det, men rutan i högra marginalen om öppet köp försvann när man valde den typen av biljetter. Hursomhelst, det stod fortfarande det högst upp på sidan, så jag tog en skärmdump där man kunde se det, och bokade sen, och mycket riktigt har jag alternativet att boka av nu.

Tyvärr får jag inte min Diamond-rabatt på denna resa då den är redan på torsdag nästa vecka, men ändå hyfsat värde med 10k poäng+360 kr för LLA-ARN-GOT (med 1000 poäng tillbaka för resan (min syster som reser, hon har ingen EB-status)) istället för drygt 1500 med Norwegian eller 3000+ med SAS.
 
Toppen