Senaste nytt

Bokning av bonusresa med Star Alliance för Eurobonus-poäng och Amex 2-4-1-voucher

perhording

Medlem
(Sorry om detta hamnar i fel forum, flytta gärna om det passar bättre någon annan stans)

Nu när 2-4-1-vouchern börjar gälla för hela *A tänkte jag försöka boka min första bonusresa i business class. Planerar att resa 2 pers till Sao Paulo och Rio de Janeiro i juni-juli 2015 till en kostnad av 140000 EBP.

Första frågan är hur kreativ man kan vara när det gäller routing och kombination av olika flygbolag. Jag söker hej vilt på ANA och hittar platser på tex dessa olika flighter:
18 juni ARN-ZRH med Swiss.
18 juni ZRH-GRU med Swiss.
(Mellan GRU och GIG får det nog bli lokalt lågprisflyg.)
5 juli GIG-LIS med TAP.
6 juli LIS-LHR med TAP.
6 juli LHR-ARN med SAS.
Kommer EB-kundtjänst kunna boka detta som en bonusresa?

Andra frågan gäller tips på trevlig routing med bra Business-produkt, med utgång från Stockholm.
Till Sao Paulo känns det som att Swiss via ZRH bör vara bästa alternativet - vad tycker ni? Eller vore det intressantare att prova Turkish via IST?
Från Rio de Janeiro verkar det vara svårare. TAP via Lissabon finns ju, men de har ju inte 180’ flat beds. Någon som har något annat förslag?

Tacksam för tips och trix / perhording
 

charlesswe

Medlem
Flög till GIG och tillbaka från GRU förraveckan.

FRA-GRU flygs med 747-8 Nuförtiden, annars är det MUC-GRU med A340 samt FRA-GIG med 747-400 (gamla produkten).

Skulle själv föredra TAP och Swiss om du får inte tag på 747-8 tillgänglighet. Via IST är det en 14t flygning med övernattning båda vägar.
 
Toppen