Senaste nytt

Bokning av bonusresa Lufthansa First

blobloblo

Medlem
Om man använder SAS EuroBonus poäng med Amex 2-4-1 voucher är det inte så viktigt med minuten med tanke på att man inte kan ringa till Tallinn (018 nummer) och boka Star Allliance award mitt i natten? Eller har de öppet dygnet runt?

9-17 mån-sön. Handlar inte om att det ger mig någon fördel. Är precis lika mycket på tårnan är jag beställt något och man får ett tracking number. Sitter och kollar var mitt paket befinner sig allt för ofta. Känner mig som ett barn på julafton.
 

fcx

Medlem
Om man använder SAS EuroBonus poäng med Amex 2-4-1 voucher är det inte så viktigt med minuten med tanke på att man inte kan ringa till Tallinn (018 nummer) och boka Star Allliance award mitt i natten? Eller har de öppet dygnet runt?

Det är väl en del statusmedlemmar som lyckats boka "dygnet runt", trots att det inte är en officiell förmån...
 

palmen

Moderator
Om man använder SAS EuroBonus poäng med Amex 2-4-1 voucher är det inte så viktigt med minuten med tanke på att man inte kan ringa till Tallinn (018 nummer) och boka Star Allliance award mitt i natten? Eller har de öppet dygnet runt?
Om det finns en bokning redan kan dygnet runt supporten ändra i den men inte biljetterna nya ändringen så det måste vanliga Tallinn göra när de öppnar. Är ju lite risky att låta någon peta i bokningen som sen inte kan genomföra bokningen så det är kanske inte att rekommendera.
 

RickardG

Medlem
Värt att tänka på är även att de släpper platser tidigast 14 dagar innan. Det kan mycket väl dyka upp platser allt eftersom också. :)
Exacto! Jag bevakade en biljett till EWR för något år sedan och inget dök upp förrän tre dagar innan. Jag knep då den enda platsen, men av ren nyfikenhet fortsatte jag kolla tillgången. En dag innan avresa släpptes ytterligare en biljett.
 

Elberto

Medlem
Om det finns en bokning redan kan dygnet runt supporten ändra i den men inte biljetterna nya ändringen så det måste vanliga Tallinn göra när de öppnar. Är ju lite risky att låta någon peta i bokningen som sen inte kan genomföra bokningen så det är kanske inte att rekommendera.

Precis.
Dessutom tyckte jag ett par gånger att SAS Supporten inte har samma kompetensnivå som Tallin när det gäller *A award tickets.
 

Gizmo79

Medlem
En liten heads up att när vi kommer in sommar tabellen 2017 (mao i mars) tror jag i princip att ett antal destinationer är "döda" gällande First på Lufthansa.

Boston, Toronto, Philadelphia, Montréal, Charlotte kommer inte se First tror jag med tanke på de ändringar som är på gång med flottan.

Min gissning baserat på egna bokningar och tillgänglighet som Senator samt några andra referenspunkter tror jag följande marknader är "safe" gällande någon First flight per dag:

New York, Miami, Houston, Washington, Los Angeles och San Fransisco.

Chicago kanske ok, men kan också vara en bubblare.

Nån som har koll på hur det ser ut med first destinationer med Lufthansa till USA?

Är det fortfarande de destinationer som nämns tidigare i tråden som är de "säkraste" korten?

Har några försvunnit?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MrDollar

Medlem
Nån som har koll på hur det ser ut med first destinationer med Lufthansa till USA?

Är det fortfarande de destinationer som nämns tidigare i tråden som är de "säkraste" korten?

Har några försvunnit?
New york finns det ofta first award, har man lite tur kan man få ena turen med 747 och andra med a380 :)
 
Nån som har koll på hur det ser ut med first destinationer med Lufthansa till USA?

Är det fortfarande de destinationer som nämns tidigare i tråden som är de "säkraste" korten?

Har några försvunnit?

Kolla i denna tråden. Den ska vara uppdaterad kontinuerligt:
Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes)

Var inte så lätt att fixa in en länk i ipad.... testar i den så får moderatorerna fixa till lite :)

http://www.businessclass.se/forum/t...yglinjer-med-first-class-kabin-utrikes.32505/
 
Last edited by a moderator:
Toppen