Chicago och Boston har också bra tillgång på 2F platser, även New York funkar oftast bra.Tack för tipsen! Inser också att jag jag är Väldigt tidigt ute....men man är ju så ivrig på att kolla möjliga routings
Jag tror inte de godtar detta i och med att du kommer korsa din egen resväg på NRT-SIN-CGK-BKK, det blir med andra ord ordentlig backtracking där jag tror svaret blir computer says no.Suktar efter att boka en enkel i första klass när jag skrapat ihop till voucher. Om jag har förstått det hela rätt så kan man på en enkelbiljett flyga åtta ben.
Min plan, enkelresa UME-BKK: UME-ARN-VIE-FRA-MUC-HND/NRT-SIN-CGK-BKK. Inga transfertider överstigande 24 tim givetvis.
Umeå-Arlanda: SAS Plus; Arlanda-Wien: Ethiopian Business; Övernattning; Wien-Frankfurt: Lufthansa Business; Frankfurt-München: Lufthansa Business; München-Tokyo: Lufthansa First; Tokyo-Singapore: ANA First; Halv övernattning; Singapore-Jakarta: Singapore First; Övernattning; Jakarta-Bangkok: Thai Business.
Så lite funderingar. Detta är väl helt enligt SAS Eurobonus regler? Har man tillgång till lounge och vilken i så fall, när man ankommer i Wien, HND Tokyo, Singapore, Jakarta och Bangkok? I Wien har jag tillgång till Senatorloungen, den morgonen då jag ska vidare med Lufthansa First, även fast det är två ben bort?
Jag tror inte de godtar detta i och med att du kommer korsa din egen resväg på NRT-SIN-CGK-BKK, det blir med andra ord ordentlig backtracking där jag tror svaret blir computer says no.
Jo jag skulle tro att Jakarta blir ett problem, ring och testa, du kan inte få mer än nej. Allt hoppande i Europa tycker jag personligen känns lite onödigt också även om det säkert går.Köper att tanken är väl inte att man ska flänga omkring som jag vill, men jag går ju mer i cirkel (proportionerligt) i Europa. Är det Jakarta-delen som kan vara problemet? För folk har ju, så vitt jag förstått det, lyckats boka bonusresor till Thailand via "Central Asia & Far East Asia".
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
En liten heads up att när vi kommer in sommar tabellen 2017 (mao i mars) tror jag i princip att ett antal destinationer är "döda" gällande First på Lufthansa.
Boston, Toronto, Philadelphia, Montréal, Charlotte kommer inte se First tror jag med tanke på de ändringar som är på gång med flottan.
Min gissning baserat på egna bokningar och tillgänglighet som Senator samt några andra referenspunkter tror jag följande marknader är "safe" gällande någon First flight per dag:
New York, Miami, Houston, Washington, Los Angeles och San Fransisco.
Chicago kanske ok, men kan också vara en bubblare.