Senaste nytt

Bokat via förmedlare - bokningen ändå listad på "My Account"

erc

Medlem
Har efter ett handfull ihärdiga försök med Best Online Rate-policyn gett upp och bokat två länge Radisson Blu-vistelser genom zleepinghotels.com och därmed sparat omkring 50% jämfört med att boka på clubcarlson.com.

Döm om min förvåning när jag idag fann bokningarna i min Club Carlson-profil (My Account, My Reservations), komplett med bokningsnummer, prisvillkor etc etc. Här kan man tydligt se tredjepartförmedlarens vinstmarginal (det jag betalat minus vad CC anger som totalpris).

Fundering: Triggar e-postadressen, eller måhända namnet, i tredjepartsbokningarna så de faktiskt trillar in Club Carlson-profilen? Bådar gott för att få in framtida stays/nights.
 

erc

Medlem
Lyfter ämnet då jag nyss checkade ut efter ovan nämnda vistelse. Hotellet påstår att det inte blir några poäng alls eftersom bokningen gjorts genom förmedlare. Läser Club Carlson Terms and Conditions och hittar faktiskt inget om detta. Hur har ni andra belönats efter en Reziodorvistelse bokad genom förmedlare? Kan man ens räkna med stays/nights?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag har bokat ett fåtal stays via tex Hotels.com (när de tar 50% av priset på clubcarlson.com och vägrar BRG...) och alla gånger har jag fått stays för dessa. Någon gång fick jag till och med poäng för bokningen. Jag räknar dock alltid kallt med att man inte får någonting när man bokar genom tredje part.
 

Chrille

Medlem
När jag bokar via min resebyrå dyker bokningarna upp i min Club Carlsson profil och jag får stays.
Det handlar då om avtalspris, men inga supersaver-priser.
 

erc

Medlem
Försöker hitta information på Club Carlssons T&C om poängintjäning. Såvitt jag ser nämns det inget om hur hotellet bokats. Online Booking Bonus nämns, såklart - men inget om restriktioner för bokningar via tredjepart.
 

Agö

Medlem
Försöker hitta information på Club Carlssons T&C om poängintjäning. Såvitt jag ser nämns det inget om hur hotellet bokats. Online Booking Bonus nämns, såklart - men inget om restriktioner för bokningar via tredjepart.

Eligible Rate” means a rate identified in Carlson’s reservation system as eligible for Gold Points. Eligible Rate does not include, without limitation, the following: employee rates; friends and family rates; airline crew rates; travel agency employee rates; certain promotional and package rates; rates paid using a free night voucher and other complimentary or barter rooms; rates booked and billed through an online travel company, whether such rates are direct, auction or bid rates; rates booked and billed through a master account, including group accounts and tour operator accounts; and certain other rates booked through third parties.

Club Carlson Terms and Conditions
 

erc

Medlem
...och där kom det beskedet. Ingen stay och inga nights. Olyckligt. Men när Zleeping Hotels begärde SEK2700 för fem nätter mot Radisson Blus egna pris på SEK1700/natt var det en no-brainer.

Nu blev det ju förvisso en hyfsad spend på resorten vilken skulle ha inbringat en hel del poäng... Men det orkar jag bara inte räkna på. :) Får roa mig med en Damaged Luggage-claim mot Swiss istället.
 
Toppen