Senaste nytt

Bokat hotell en månad fel i Spanien, åtgärder?

agehall

Medlem
Jag kör nästan alltid på att boka avbokningsbara hotell. Sedan håller man koll på om det dyker upp ett bättre pris. Ibland är dock pre-paid så pass billigt att man inte kan låta bli...
 

Kandinsky

Medlem
Japp, jag har redan lärt mig att inte boka via hotels.com och liknande för att slippa problem. Allt blir mycket mer komplicerat när något går snett och man har en resebyrå mellan sig och hotellet.

Har hittills inte upplevt att det varit något problem, men blev tämligen irriterad när jag får "Nej det är omöjligt, men du får ju i alla fall poäng på de nätterna som du bokat" som svar när jag ville justera bokningen. Jag skiter väl i att jag samlar bonus när jag inte kan utnyttja boendet! Tilläggas bör är att när jag gick igenom kontohistoriken hade jag ca 30 nätter bokat inför sommaren och drygt 35 det gånga året.

Nu löste det sig ju förvisso, men hade jag inte varit en ihärdig kund hade det varit pengar rakt i toaletten. Bör kanske se över hur jag bokar framgent. Tack för tipset Mr.Miles.
 

nota bene

Medlem
Jag och en polare lyckades med detta för en en-nattsvistelse på ett hotell vi redan bodde på. Vi bodde redan på hotellet och lyckades boka nästa vecka tis/ons istället för nästa dag. Vi upptäckte detta på en gång och ringde hotels.com - de sade att de endast kunde cancellera om hotellet gick med på det. Vi gick till receptionen, och de lät oss snällt rätta misstaget till rätt natt. Hotels.com återbetalade direkt.

Kort - alltid värt att försöka, men förvänta dig att det är kört.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

trekker

Medlem
Jag kör nästan alltid på att boka avbokningsbara hotell. Sedan håller man koll på om det dyker upp ett bättre pris. Ibland är dock pre-paid så pass billigt att man inte kan låta bli...

Haller helt klart med om detta, da planerna alltid kan komma att andras ar det bra att kunna avboka/boka om. Jag gjorde detta for en semester forra aret, bokade pa hotels.com avbokningsbart for att avboka och boka om 2 eller 3 ggr da de slappte battre och battre rabattkoder.
 
Toppen