Senaste nytt

bokat hotell ej färdigt

agehall

Medlem
Hur har du "luskat fram" detta?
själv hade jag inte väntat en minut utan kontaktat Marriott omgående för besked och krävt deras förslag på alternativ lösning.
Det kan man tycka är en sund inställning, men tyvärr ger det mindre hävstångskraft. Just nu har Marriott större möjligheter att ignorera kunder än om man hör av sig en vecka innan och frågar hur f-n de tänkt lösa det hela. Just nu är det ju osäkert när hotellet ska öppna, men en vecka innan är det ju rätt uppenbart ifall det inte kommer att vara öppet...

Problemet är att detta är som high stakes poker - man måste våga för att vinna och det kostar om man förlorar.
 

Falcon71

Medlem
står så här under terms
4. If an Elite Member has a confirmed reservation, but is relocated from the hotel upon arrival, the property will pay the Ultimate Reservation Guarantee compensation in place on that date under the Program Rules

Guest Compensation
$200 USD 90,000 points 140,000 points at The Ritz-Carlton hotels

kan man tyda nåt av det här ? är det att dom pröjsar nytt hotell ( vilket blir det då ? ) och att jag får $200 ersättning ? är det per natt eller per vistelse ? och vad betyder poängen egentligen
 

agehall

Medlem
Jag hade tolkat det som att det där är ersättningen för besväret att du måste bo på ett annat hotell, dvs utöver att de betalar för ett annat hotell.

Det är dock rätt ovanligt, så jag vet inte om någon här har erfarenheter av det. @David kanske vet? Annars skulle jag kika lite på FlyerTalk - där måste det finnas mer info om hur det funkar.
 

mha321

Medlem
Jag hade tolkat det som att det där är ersättningen för besväret att du måste bo på ett annat hotell, dvs utöver att de betalar för ett annat hotell.

Det är dock rätt ovanligt, så jag vet inte om någon här har erfarenheter av det. @David kanske vet? Annars skulle jag kika lite på FlyerTalk - där måste det finnas mer info om hur det funkar.
Det gör det. Jag har varit med om grupper som varit överbokade så att nästan alla fått flytta till annat hotell första natten. De valde att flytta alla som inte var platinum... Det kostar rätt mycket till slut. Men de betalar det andra rummet.

Normalt brukar det ju handla om överbokning och då flyttas de tillbaka efter 1-2 nätter när det finns plats. Har aldrig varit med om fallet att hotellet faktiskt inte finns...
 

AABack2ARN

Medlem
Har aldrig varit med om fallet att hotellet faktiskt inte finns...

Nä, det är ju just det som känns lite olustigt...

När jag läste rubriken igår trodde jag att @Falcon71 var irriterad över att rummet inte var klart för incheckning klockan 15 INTE att hotellet inte överhuvudtaget är färdigbyggt då det är dags för incheckning :confused: Något måste ju gått tokfel i byggplanerna.

Att gambla eller inte? Beror väl på hur stressad man blir när man står där med barn och jetlag och hyrbil och baggage... Om man är som huvudrollsinnehavaren i "Vi hade i alla fall tur med vädret" eller liknande svenska "komedier" hade det kanske varit bra att fixa alternativ innan ankomst...
 

David

Medlem
Jag hade tolkat det som att det där är ersättningen för besväret att du måste bo på ett annat hotell, dvs utöver att de betalar för ett annat hotell.

Det är dock rätt ovanligt, så jag vet inte om någon här har erfarenheter av det. @David kanske vet? Annars skulle jag kika lite på FlyerTalk - där måste det finnas mer info om hur det funkar.
Nej, inga erfarenheter av detta.

När det gäller bokning för poäng är det dock värt att komma igår att man nuförtiden kan boka poängnätter även om man inte har poängen på kontot, det krävs dock att man har det 14 dagar innan vistelsen. Detta kan ge möjlighet till att boka upp några alternativ och stryka något när det börjar närma sig.
 
Toppen