bokat hotell ej färdigt

Diskussion i 'Marriott International & Rewards' startad av Falcon71, 25 Mars 2016.

  1. Falcon71

    Falcon71 Medlem

    Hej

    har bokat hotell i florida ( playa largo resort ) i Maj/juni för poäng - nu har jag luskat fram att hotellet som skulle öppna i april inte är klart förrän i Juli

    började kolla runt för alternativa hotell i området som vi skall resa igenom så har dom inga rum för poäng kvar eller man behöver lägga till cash

    hmm vad skall jag hitta på ? bokar jag av så sitter jag ju på pottan, väntar jag så blir det ännu dyrare, vad kan jag kräva av marriott ?

    är platinum
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Har Marriott informerat dig om detta ännu?
     
  3. Falcon71

    Falcon71 Medlem

    nope inte ett ord - och jag måste ju boka av om jag skall boka nåt nytt för poäng - då inte poängen jag har nu räcker för en ny bokning. men så enormt surt när man är ute 10 månader innan för att knipa platser så blir det så här - finns heller ingen info om vad som gäller om hotellet bokar av på förhand - bara att man får $200 om man inte får ett rum när man dyker upp

    så faktiskt ingen aning om hur jag skall agera
     
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade väntat tills Marriott säger att hotellet faktiskt inte kommer att finnas. Möjligen hade jag bokat något annat fullt avbokningsbart som backup, men jag skulle nog räknat med att hotellet löser problemet åt mig.
     
    Johanna gillar detta.
  5. Falcon71

    Falcon71 Medlem

    yes tack - blir nog så jag gör - men vore gott att veta vad man kan kräva / förvänta när dom väl hör av sig , så dom inte bara säger sorry no room sir.
    ett liknande hotell tex marriott resort marco island kostar $350-450 natten så blir ju en slant man gärna hoppar att betala
     
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, där har jag ingen kunskap alls. Om det skulle hända mig på Hilton borde jag få ett par hundra USD i ersättning samt ett rum på ett likvärdigt (eller bättre) hotell i närheten. Men det beror på flera faktorer, så som kedjans policy och status.
     
  7. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hur har du "luskat fram" detta?
    själv hade jag inte väntat en minut utan kontaktat Marriott omgående för besked och krävt deras förslag på alternativ lösning.
     
  8. Falcon71

    Falcon71 Medlem

    hotellet har länge varit slutsålt dom datumen jag bokat så jag har då och då kollat för att se vad priset ligger på ( man vill ju använda poängen på det dyraste hotellet under resan ) och så märkte jag att det inte gick att boka rum nån dag alls i maj, eller juni för den delen
    googla lite och såg massa arga kommentarer på deras facebook-sida mm att dom verkar vara urusla på att höra av sig till folk om att hotellet inte kommer öppna i tid - försöker nu forska lite i vad andra människor har lyckats få för ersättning. nåt par skulle tex ha bröllop där eller bröllopsfest - tror planen va att dom skulle öppna nu 1 april
     
  9. Falcon71

    Falcon71 Medlem

    tex så kan man läsa så här på deras FB

    We also have reservations for June and they have now posted July as their opening date. I just heard from management this morning that I should make other arrangements for our June vacation.

    en annan " gäst "
    They just informed me that they could not honor my reservation for April 4-7th. I understand certain things happen, but to offer no alternate plans was not professional. Because I wanted to try this resort, I passed up on discounted rates at other mariotts that are not available anymore. When I spoke with Mariott, they wouldn't even help

    känns sådär om man säger så
     
  10. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    På deras bokningssidor står det fortfarande att hotellet öppnar i slutet av mars men ingen tillgänglighet innan juli... På hotellets marriott-hemsida står det juli. Lite oseriöst kan man tycka...

    Har du bokat direkt via Marriott.com? Vad står det i så fall när du loggar in på ditt konto och tittar på bokningen? Om du bokat via hotels.com (eller motsv.) vad står det där?

    Om jag var du och hade bokat via marriott.com skulle jag nog kontakta marriotts elitedesk ganska omgående...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×