Bokade som Y flög som T med Swiss

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av WorthlessDJ, 14 Juli 2014.

1. WorthlessDJ

WorthlessDJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hejsan allesammans!

Är väldigt ny på forumet så jag vänder mig till er varenda gång jag stöter på patrull med någonting. Här är min fråga...

Flög med Swiss för en vecka sedan till gGeneve från Arlanda, direkt på vägen ner och via Zurich på hemresan. På mina boardingkort som jag har sparade i min telefon så står det klart och tydligt Booking Class: Y, men nu när poängen kommit in på mitt Eurobonuskonto så har alla 3 flighter ändrats till T, dvs 25% istället för 100% av miles.

Ska det gå till på det här sättet eller kan jag vända mig någonstans och klaga?

Tack återigen för ett grymt forum!

MVH

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt vilka flightnummer hade du och ungefär vad hade du betalat för biljetten?

3. WorthlessDJ

WorthlessDJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LX1233
    LX2811
    LX1254

Tror jag betalade runt 3000kr

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då visar din app och dina boardingkort fel. Du har garanterat inte flugit i bokningsklass Y. En sådan biljett kostar minst 7500:-.

5. WorthlessDJ

WorthlessDJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alright, lite konstigt dock när boardingkorten som kommer från Swiss själva säger Y. Antar att det blir fel lite då och då...

6. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är oftast den klass du reser i, som visas på boarding kort Y=ekonomi, C=business.
    Y i detta fall har inget med vilken bokningsklass du har och vad du kommer att tjäna till bonusprogram.

7. WorthlessDJ

WorthlessDJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pho: Alright, tackar för infon!

8. NotRyan

NotRyan Medlem

Last edited: 14 Juli 2014
    1 person likes this.
  9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Swiss skriver väl ut kabinklass med ett stort Y eller C på pappersvarianten. Och ibland står det riktig bokningsklass men ofta har jag förmig att det står Y/C även där. Men det kan ha att göra med om det är codeshare eller inte.

10. Christian R

Christian R DYKWIA

Swiss skriver normalt serviceklasse, dvs. Economy (Y), Business (C) eller First (F) på boardingkortet. Bookingklassen står på din e-ticket som du har fået på email og er sjældent den samme som serviceklassen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!