Ja, efter att ha suttit i samtal i 30 minuter (mest väntetid då
Peppe.P inte har tillstånd att säga något utan ledningens tillstånd) och slösat lite mer pengar så ger jag upp.
1. Förut (2 veckor sedan) blev jag erbjuden att byta datum helt gratis till inaugural flight i September pga min "besvikelse". Nu ska dom ha 150£ extra trots att fare:n är billigare i September med 14£ (exakt samma flyg + hyrbil)
(Jag kunde inte åka då pga krock med annan resa.)
2. Skulle jag byta datum till September och åka med Inaugural 24:e så skulle dom behöva pengar nu omgående (pga mindre än 10 veckor innan)
3. Kunde skjuta upp betalningen ovan till mitt ursprungliga betaldatum (6 Augusti) så det var ingen teknisk omöjlighet men då ska dom givetvis ha 125£ extra för det.
Inte nog med att supporten motsvarar ett IQ på lägre än 50 så får man olika besked hela tiden.
En lovar en sak och den andre man pratar med har ingen aning om vad person ett har sagt..
Behåll pengarna BA. Hädan efter blir det Swiss till London hur omständigt det än må vara.
Alternativt SAS..
BA kortet hamnar i papperskorgen..
Inte för att BA lär bry sig. Det är ju inte så att jag är någon som inbringar mycket pengar till företaget så vi är ju inte ens vatten värda.
(Ps. Det handlar inte om pengarna utan att kunna vara tillmötesgående med en kund och lösa ett ytterst litet problem. Jag vet hur jag behandlar mina kunder och jag försöker alltid hjälpa till så långt det går även om det innebär förlust på det korta men en vinst i det längre.)
Ni behöver inte hoppa på mig nu och säga att jag är si och så och är som en liten trotsig unge när jag säger att jag ska undvika BA men faktum är att jag inte alls är sugen på BA och lär inte vara på ett bra tag.
Om ni trots allt måste svara/komma med input så ta det via PM så kan tråden hållas till BA A380 och inget annat.
/Andreas