Senaste nytt

Bokade biljetter på BA A380 premiärflight men bolaget ändrade datum

JensE

Medlem
Du glömmer väl inte landskoden 44 för England?
Är inte ett 08 nummer.

Tel: 0844 493 0 747 (from the UK)
+44 191 490 7901 (outside the UK)
 
Last edited:
Du glömmer väl inte landskoden 44 för England?
Är inte ett 08 nummer.

Jag har försökt på alla möjliga sätt. +44 08 444 930 787 ger mig invalid number.

+44 191 490 7901 (outside the UK)

Är det där numret till standard kundservice eller till holiday.avdelning som jag varit i kontakt med via mail? Konstigt att dom ger mig ett nummer som inte fungerar?
 
Last edited:
Ja, efter att ha suttit i samtal i 30 minuter (mest väntetid då Peppe.P inte har tillstånd att säga något utan ledningens tillstånd) och slösat lite mer pengar så ger jag upp.

1. Förut (2 veckor sedan) blev jag erbjuden att byta datum helt gratis till inaugural flight i September pga min "besvikelse". Nu ska dom ha 150£ extra trots att fare:n är billigare i September med 14£ (exakt samma flyg + hyrbil)

(Jag kunde inte åka då pga krock med annan resa.)

2. Skulle jag byta datum till September och åka med Inaugural 24:e så skulle dom behöva pengar nu omgående (pga mindre än 10 veckor innan)

3. Kunde skjuta upp betalningen ovan till mitt ursprungliga betaldatum (6 Augusti) så det var ingen teknisk omöjlighet men då ska dom givetvis ha 125£ extra för det.

Inte nog med att supporten motsvarar ett IQ på lägre än 50 så får man olika besked hela tiden.
En lovar en sak och den andre man pratar med har ingen aning om vad person ett har sagt..

Behåll pengarna BA. Hädan efter blir det Swiss till London hur omständigt det än må vara.
Alternativt SAS.. :)

BA kortet hamnar i papperskorgen..
Inte för att BA lär bry sig. Det är ju inte så att jag är någon som inbringar mycket pengar till företaget så vi är ju inte ens vatten värda.

(Ps. Det handlar inte om pengarna utan att kunna vara tillmötesgående med en kund och lösa ett ytterst litet problem. Jag vet hur jag behandlar mina kunder och jag försöker alltid hjälpa till så långt det går även om det innebär förlust på det korta men en vinst i det längre.)

Ni behöver inte hoppa på mig nu och säga att jag är si och så och är som en liten trotsig unge när jag säger att jag ska undvika BA men faktum är att jag inte alls är sugen på BA och lär inte vara på ett bra tag.

Om ni trots allt måste svara/komma med input så ta det via PM så kan tråden hållas till BA A380 och inget annat.

/Andreas
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Då kanske ditt inlägg kan flyttas till en egen tråd om klagomål så vi får en chans att svara öppet? :)
Min uppfattning är att du har något skeva förväntningar i detta sammanhang. Som vi skrev tidigare fanns inga garantier att det skulle bli A380 på dessa datum. Jag skulle också bli irriterad om ändring hade gjorts att man missat planet, men sen skulle jag också sätta det hela i perspektiv till övriga världen.
Här sitter man och är rasande och tycker att man får kass CS för att ett flygbolag inte vill böja på reglerna och ändra biljetten som det passar för att flygplanet byts ut. På en resa till Los Angeles. Något som 95% av gemene svensk aldrig kommer uppleva. Att flyga reguljärt på en jumbo-jet till LA. Tittar vi ut i världen så är ditt dilemma ett gigantiskt lyxproblem... miljarder kämpar för att få en bit mat om dagen.
Att reta upp sig och trigga sig själv för att man inte får det svar eller respons man väntat sig gör ingen glad... Man blir bara argare och mindre resonlig. Jag vet precis hur du känner dig :)

Att man blir sur och tappar förtroende på flygbolag för att väskor försvinner eller dom inte sköter sina åtaganden är inget konstigt. Det handlar om personliga ägodelar eller avtalsbrott. Har själv svurit att aldrig flyga ditten och datten (BA bl.a.) efter mängder av försenade väskor. Men man ger dom en ny chans och då kan uppfattningen ändras. Men ett flygplansbyte... kom igen nu, relax!

Åter till ämnet:

BPXWsl1CMAAOkFQ.jpg

Massa bra bilder. Måste säga att den ser helt ok ut i BA's färger.
View topic - A380 at Manston 15th July 2013
 

Mitt mål var att åka inaugural med A380 och jag "missade" det finstilta att det kunde ske byten av tid men jag trodde verkligen att det skulle bli den 15 Oktober eftersom de skrev ut så. (15 Okt - LAX / 25 Nov HKG).

Får väl skylla mig själv men jag tycker bara det är trist hur BA hanterar ett sådant här ärende. En voucher/gratis ombokning eller vad som helst hade ju varit ett steg mot att hjälpa "kunden" och dennes "problem" men jag antar att det är roligare att behålla pengarna.

Pengarna hade väl räckt till mat i en hel månad (om man räknar lite på så vis) så det känns ju bara lite tråkigt att kasta iväg pengar för ingenting.

Kanske åker jag med BA i framtiden som du säger men det blir inte inom den närmsta tiden.. det vill jag då lova.

Vore ju inte så kul om BA bytte ut 787 mot A320 i sista sekund inför BC.se evenemanget?
(Vet att det inte är samma sak men det känns lite så för mig i alla fall..) :)

Jag har gått vidare i livet och lagt detta bakom mig men detta är något man lär minnas när kommer boka nästa flyg ett tag framöver hur som helst..
 
Last edited:

Pho

Medlem
Mitt mål var att åka inaugural med A380 och jag "missade" det finstilta att det kunde ske byten av tid men jag trodde verkligen att det skulle bli den 15 Oktober eftersom de skrev ut så. (15 Okt - LAX / 25 Nov HKG).

Får väl skylla mig själv men jag tycker bara det är trist hur BA hanterar ett sådant här ärende. En voucher/gratis ombokning eller vad som helst hade ju varit ett steg mot att hjälpa "kunden" och dennes "problem" men jag antar att det är roligare att behålla pengarna.

Jag har gått vidare i livet och lagt detta bakom mig men detta är något man lär minnas när kommer boka nästa flyg ett tag framöver hur som helst..

Jag kan inte förstå hur du kan vara så besviken, när du bokat en lågpris biljett som inte medgav återbetalning/byte? Och du verkar ju att ha blivit erbjuden ombokning mot en avgift (som inte verkar onormal).
 
Jag misstänker att du inte är ensam om att ha bokat det du trodde var premiärflighten, BA nämnde specifikt i sina pressreleaser att dom uppmanade entusiaster att inte boka biljetter eftersom ändringar kommer ske utan förvarning. Det är inte uppvisningsflygningar.
 

VonMögen

Medlem
Ja, efter att ha suttit i samtal i 30 minuter (mest väntetid då Peppe.P inte har tillstånd att säga något utan ledningens tillstånd) och slösat lite mer pengar så ger jag upp.

1. Förut (2 veckor sedan) blev jag erbjuden att byta datum helt gratis till inaugural flight i September pga min "besvikelse". Nu ska dom ha 150£ extra trots att fare:n är billigare i September med 14£ (exakt samma flyg + hyrbil)

(Jag kunde inte åka då pga krock med annan resa.)

2. Skulle jag byta datum till September och åka med Inaugural 24:e så skulle dom behöva pengar nu omgående (pga mindre än 10 veckor innan)

3. Kunde skjuta upp betalningen ovan till mitt ursprungliga betaldatum (6 Augusti) så det var ingen teknisk omöjlighet men då ska dom givetvis ha 125£ extra för det.

Inte nog med att supporten motsvarar ett IQ på lägre än 50 så får man olika besked hela tiden.
En lovar en sak och den andre man pratar med har ingen aning om vad person ett har sagt..

Behåll pengarna BA. Hädan efter blir det Swiss till London hur omständigt det än må vara.
Alternativt SAS.. :)

BA kortet hamnar i papperskorgen..
Inte för att BA lär bry sig. Det är ju inte så att jag är någon som inbringar mycket pengar till företaget så vi är ju inte ens vatten värda.

(Ps. Det handlar inte om pengarna utan att kunna vara tillmötesgående med en kund och lösa ett ytterst litet problem. Jag vet hur jag behandlar mina kunder och jag försöker alltid hjälpa till så långt det går även om det innebär förlust på det korta men en vinst i det längre.)

Ni behöver inte hoppa på mig nu och säga att jag är si och så och är som en liten trotsig unge när jag säger att jag ska undvika BA men faktum är att jag inte alls är sugen på BA och lär inte vara på ett bra tag.

Om ni trots allt måste svara/komma med input så ta det via PM så kan tråden hållas till BA A380 och inget annat.

/Andreas

Andreas Eriksson, jag förstår din frustration och jag tycker det är väldigt stimulerande att du verkligen inte vilar på hanen. Pang på bara :)

Sitter själv med en BA F biljett som gått från A388 till B744. Ska bli intressant att se om jag överlever ...
 
Toppen