Senaste nytt

Boka via SAS eller ombud

kexxcream

Medlem
Löjlig fråga men som jag inte har hittat ett svar på: gör det någon skillnad poängmässigt om man bokar en resa (ekonomi) via sas.se eller något ombud (exempelvis Travelstart)?
 

Jonas C

Medlem
Fördlelen med online resebyrå är att du kan dra ner priset med någon hundralapp ifall du väljer att betala med internetbank. Betalar du med bank/kreditkort kan du lika gärna boka direkt från SAS.
 

jumbooze

Medlem
Det beror på, jag har som bäst hittat en biljett CPH-MAN hos BIG travel som var ca 700 billigare än vad SAS visade.
Jag skulle jmf. med SAS hemsidepriser och priset på typ flygresor.se (se upp så att du inte faller för lockpriser, jmf med vad de kostar med ev. bokningsavgifter och liknande).

Men ja, det går att spara pengar på "rätt biljett", skillnad att boka mellan resebyrå och flybolag måste räknas in, om det strular så måste du tala med resebyrån och inte med SAS.
 

taxvalp

Medlem
Frågan var ju egentligen om det gör någon skillnad poängmässigt och det gör det ju inte. Samma bokningsklass ger samma poäng oavsett hur man bokar, med reservation för någon mycket speciell kampanj med avvikande villkor.
 

NotRyan

Medlem
Löjlig fråga men som jag inte har hittat ett svar på: gör det någon skillnad poängmässigt om man bokar en resa (ekonomi) via sas.se eller något ombud (exempelvis Travelstart)?

För att svara på din fråga, NEJ det gör ingen skillnad för dina poäng vart du bokar den :D

I övrigt får du några värdefulla tips i tråden...

Mvh
/NotRyan
 

jumbooze

Medlem
Frågan var ju egentligen om det gör någon skillnad poängmässigt och det gör det ju inte. Samma bokningsklass ger samma poäng oavsett hur man bokar, med reservation för någon mycket speciell kampanj med avvikande villkor.

Det är helg :D Måste man läsa frågan för att svara :rolleyes:
 

kexxcream

Medlem
Frågan var ju egentligen om det gör någon skillnad poängmässigt och det gör det ju inte. Samma bokningsklass ger samma poäng oavsett hur man bokar, med reservation för någon mycket speciell kampanj med avvikande villkor.

Tack för alla svar, det var det som jag undrade över.
 

Dr. Miles

Expert
Frågan var ju egentligen om det gör någon skillnad poängmässigt och det gör det ju inte. Samma bokningsklass ger samma poäng oavsett hur man bokar, med reservation för någon mycket speciell kampanj med avvikande villkor.

Inte hos SAS EuroBonus men Delta SkyMiles har börjat med detta.
Jag har inte länk till sidan nu men det beror på vilka linjer man åker med i vilken bokningsklass.
 

pitch

Medlem
Det är precis som att Delta tror att det inte räcker riktigt än, folk behöver nog fler skäl för att inte åka med dom...
 

Dr. Miles

Expert
Inte hos SAS EuroBonus men Delta SkyMiles har börjat med detta.
Jag har inte länk till sidan nu men det beror på vilka linjer man åker med i vilken bokningsklass.

Det är precis som att Delta tror att det inte räcker riktigt än, folk behöver nog fler skäl för att inte åka med dom...

Här är länken till detta.
Earn Miles with Special Fares
Screenshot20130401_2.jpg

Dålig intjäningstabell gäller inte om man köper bijett i Asien Stillahavsområde.
Delta SkyMiles skrev:
Special / unpublished Fares purchased in the Asia Pacific Region are excluded and will continue to earn full mileage based on

SkyMiles program rules. See terms and conditions for the definition of the Asia Pacific Region.
 
Toppen