Senaste nytt

Boka via Amomas hemsida?

Majsan

Medlem
Jag och två vänner ska till Budapest och har hittat ett hotell vi vill bo på. Finns det någon här som har bokat via amoma.com? Har läst lite recensioner och många är inte bra men samtidigt borde inte stora sajter som trivago och momondo hänvisa till en bluffsida. Såg momondos tv reklam igår och amomo var med tillsammans med hotels.com och booking.com. Till saken hör också att amomas pris är flera tusen kronor lägre och bara en sån sak gör en skeptisk.
 

adhoc76

Medlem
Någon bluffsida är det inte fråga om. Däremot finns det en rad argument för att boka direkt med hotellet istället för en tredjeparts-sida. Finns flera trådar om det på forumet. Men var och en gör som den själv vill. Någon anledning att tro att just amoma.com skulle vara sämre än någon annan tredjeparts-sida finns det knappast.
 

Michaels

Medlem
Jag har bokat genom amoma för ett par år sedan och det var inga problem,prisskillnaden var väl beroende på att det inte ingick någon moms i deras priser (om jag minns rätt).
 

Majsan

Medlem
Jo jag vet att man borde boka direkt på hotellets hemsida men i det här fallet skulle jag spara nästan 3000kr. Va skönt att det fungerade bra för dig Michaels, har bara lite svårt att se förbi alla dåliga recensioner.
 

Juancarlos

Medlem
Bumpar denna tråden. Ska till Mykonos om några veckor och vill på bo ett hotell som heter cavo tagoo. Hittar priser på Amomas sida som ligger mer än 3000 sek billigare per natt än andra sidor. Hotellet kräver att man bor minst 3 nätter i rad, därav att jag inte bokar direkt med hotellet. Nån som har någon erfarenhet av Amoma? Har läst blandade recensioner på nätet.
 

Hachans

Medlem
Bumpar denna tråden. Ska till Mykonos om några veckor och vill på bo ett hotell som heter cavo tagoo. Hittar priser på Amomas sida som ligger mer än 3000 sek billigare per natt än andra sidor. Hotellet kräver att man bor minst 3 nätter i rad, därav att jag inte bokar direkt med hotellet. Nån som har någon erfarenhet av Amoma? Har läst blandade recensioner på nätet.

Googlar man dem så ser man att de köper inventory av andra resegrossister och du får en voucher som betalning. Kruxet är att hotellen inte får resenärsinformationen förrän ett tag innan, och de därför inte kommunicera direkt med kunden utan kommunicerar med företaget du bokat genom. Och det är här det skiter sig, för tydligen så har detta företag satt i system att köpa och sälja rum på sätt som inte är förenliga med de kontrakt som upprättats mellan hotell och förmedlare. Detta gör att hotellen avslår bokningen, detta kommuniceras sedan till Amoma, men eftersom det knappt verkar finnas några människor där så kommuniceras inte det vidare till kunden. Därför riskerar du som gäst att stå utan rum när du väl kommer dit. Hotellet behöver inte hjälpa dig för de har uppfyllt sina krav (och sagt nej redan från början).

Med den problematiken så hade jag inte bokat med dessa.
 

Morgan

Medlem
På Amoma.com kan det löna sig att gå hela vägen till betalning och sedan avbryta bokningen. Då har de hört av sig till mig via e-post respektive telefon och frågat varför jag avbröt, och sedan erbjudit mig 5-7% ytterligare rabatt vid bokning.

Störigt, ja, men ekonomiskt...
 

Voyageur

Medlem
Jag skulle inte under några omständigheter boka via Amoma, efter allt dåligt man har läst om de. Som redan nämnt är det ingen bluffsida men de har ett komstigt förfarande för bokningar som gör att det oftare än andra blir fel.
Välj booking eller hotels åtminstone om du måste köra tredjeparts sida.... Oftast funkar det mycket väl att ringa eller maila hotellet också och fråga om att matcha det lägre priset på andra bokninssajter.
 
Toppen