Boka Star Alliance bonusresa med Eurobonuspoäng, ett skämt!?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Gus, 28 November 2013.

1. Gus

Gus Medlem

Jag har för första gången bokat en awardresa med mina eurobonuspoäng, otroligt osmidigt och dyrt! För det första tog det 58 minuter innan jag kom fram i telefonen! Femtioåtta minuter!! :eek: Jag bokade RGN-SIN-BKK-VTE i klass C med Singapore Airlines och Thai.
    Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Sedan kom chocken: avgifter och skatter blir 1343 kr. Anledningen till chocken är att för motsvarande resa med United Mileage Plus kostar skatter och avgifter 130 kr för samma resa. Inte nog med detta. Det kostar 30 000 eurobonuspoäng att boka resan, jämfört med 17 500 Mileage Plus-poäng! Det är ju nästan dubbelt så mycket!

Som grädde på moset tar SAS ut en telefonbokningsavgift på 150 kr. Hur kan man ta ut en avgift för något som man inte ens kan boka på internet!? :confused:

Har jag missat något eller är inte Eurobonus ett väldigt dåligt program att samla sina miles i om man gillar awardresor, om man jämför med exempelvis Mileage Plus? Nu har jag i alla fall ett barskrapat eurobonuskonto, skönt!

1 person likes this.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, du har helt rätt. EuroBonus är inte lika förmånligt som UAMP på Intera-Asien awards. Det är därför man har olika konton och använder olika Miles till olika saker.

6 personer gillar detta.
  3. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS ska väl dock inte ta bokningsavgift för bokningar som ej går att göra online?

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dessutom får man ställa poäng/miles från olika program i proportion till hur mycket man måste flyga/betala för att tjäna dem.

3 personer gillar detta.
  5. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    58 minuter är den enda delen som jag skulle bli upprörd över.

1 person likes this.
  6. djacobsson

djacobsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    30.000p för den resan i C.. låter billigt?

7. NotRyan

NotRyan Medlem

Enkel väg, 50.000 poäng * 60%

Mvh
    /NotRyan

8. Gus

Gus Medlem

Jag påtalade detta men det sade damen att det gör de visst..

Då har du antagligen aldrig bokat awardresa med United MileagePlus.. :p

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!