Boka "Special Surprise" på Swiss flighter

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Martin Björnström, 12 Februari 2015.

1. Har du en bekant eller kollega som ska flyga Swiss som du vill överraska ombord?

Nu har Swiss tagit fram en webbtjänst för att boka överraskningar som levereras direkt till mottagaren ombord på planet: Book special surprise | SWISS

FAQ: Special surprise FAQs | SWISS

Har vi någon stackare som ska flyga Swiss longhaul i Economy framöver? Vi kanske ska skicka en fruktkaka till dig? :D

Skärmavbild 2015-02-12 kl. 21.45.39.jpg

Smuffe, Jakob K, Moco och 3 andra gillar detta.
  2. Jag har 3 aktiva bokningar på Swiss.com och alla har erbjudits dessa tilläggstjänster trots att det är bokade i affärsklass..

3. Skulle kännas lite konstigt om dom gratulerade med gratis vin i Business Class. "ehh, tack men jag har nog så det räcker just nu ändå"

Smuffe, FlyingErik och agehall gillar detta.
  4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast tanken är väl att du kan boka det till en annan person ombord på samma flight? Så tolkade jag det på erbjudandet på min Swiss-flight för ett par veckor sen. Verkar ju vara en smått knepig tjänst om man ska boka sin egen Swiss Surprise och överaska sig själv, eller? ;)

simon_says91 och Moco gillar detta.
  5. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmmm fruktkaka? Måste vara en schweizisk grej. Jordgubbar och choklad hade ju vart en mer continental surprise att få....hade nog smält bättre ihop en flaska champagne också som redan erbjuds.

Christian R gillar detta.
  6. Mr.A

Mr.A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög med min bror på hans födelsedag och bokade en flaska Champagne (Duval-Leroy) för typ 420 kronor, pursern kom fram direkt och gav han ett kuvert med födelsedagshälsningar, gav oss riktiga glas, höll champagnen kall och var duktig att fylla på, lite VIP-känsla till billig penning...

Martin Björnström och jsn gillar detta.
  7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ganska ordentliga priser måste jag säga. CHF59 för Champagne = SEK550 vilket kan klassas som dyrt men rimligt (borde vara skattefritt för flygbolaget). Men en chokladtårta/frukttårta för SEK450! Är den gjord av guldgrädde?

Smuffe, Mr.C och Aurora gillar detta.
  8. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska åka eko med LX86 till Montreal på Söndag... Nån som vill bjussa på en Champagne?

palmen, johan_fbg, 011430121 och 3 andra gillar detta.
  9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om ngn här var inblandad men vid OLCI så fick jag plats 6A, så skumpan är fixad!

FFS, palmen, MarcusC och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!