Senaste nytt

Boka SAS ut och Lufthansa hem - hur gör jag?!

Dr. Miles

Expert
Vad f*n gör jag för fel då? Hjälp mig snälla ...

jag väljer "business & first" under cabin och därefter "lowest fare" under type. Trycker där efter in "A" under fare class.

har kollat på SAS hemsida att A klass finns tillgängligt ...

Bör kanske tillägga att jag försöker på en open jaw ...
Om det är på longhaul linjer måste båda flygvolags fare tillåta kombination med varandras fare. Annars kan man inte blanda olika flygbolag i en bokning.
 

JohanA

Medlem
Vad f*n gör jag för fel då? Hjälp mig snälla ...

jag väljer "business & first" under cabin och därefter "lowest fare" under type. Trycker där efter in "A" under fare class.

har kollat på SAS hemsida att A klass finns tillgängligt ...

Bör kanske tillägga att jag försöker på en open jaw ...
Utöver det @Dr. Miles säger så ska du skriva in alla de fare codes som du kan tänka dig, tex A,Z.
Kan också underlätta om du väljer multisegment, även om det är en tur och retur.
 

olo

Medlem
Ofta är det bättre att söka på flexibel ekonomi, för då kommer A (eller motsvarande SAS Plus) upp som det, och sedan går det att välja Business på resan hem.
 

olo

Medlem
Försökte få SAS att boka SAS ut och Lufthansa hem via telefon, men det gick inte. Det var enligt SAS inte tillåtet.
Är det reglerna som kundtjänst har fått eller är det HUACA?

Det får väl bli United istället...
 

olo

Medlem
Det avsåg en resa till CDG och faren tillät det. Jag hade helst flugit Brussels hem, vilket dock faren inte tillät, därav Lufthansa.
Ett samtal till och SAS-medarbetaren höll då med om att det fanns en fare, men att de inte fick boka den. Jag ombads ringa en resebyrå.

Resebyrån blev United denna gång. Märkligt att SAS inte vill sälja biljetter själva...
 
Toppen