Senaste nytt

Boka SAS Business award - Hur hittar ni platserna?

squeezen

Medlem
tappat den där listan med SAS availability, ny dator på jobbet och hittar inte länken... nån vänlig själ som vill posta den?
 

Nicedase

Medlem
Har en fundering:
Jag skulle vilja boka SAS Awardresa i business med utresa mars nästa år och vara borta ca 30 dagar. Då awardresor inte finns i april ännu så är frågan om jag kan prel.boka returresa i slutet av mars och sedan boka om returresan när/om dessa aprilresorna släpps?

Finns det risk att utresan i business försvinner om jag bokar om hemresan?
Hojta om jag var oklar... :)
 

Canadien

Medlem
Har en fundering:
Jag skulle vilja boka SAS Awardresa i business med utresa mars nästa år och vara borta ca 30 dagar. Då awardresor inte finns i april ännu så är frågan om jag kan prel.boka returresa i slutet av mars och sedan boka om returresan när/om dessa aprilresorna släpps?

Det går bra, eller så bokar du bara en enkel så länge, och lägger till returen när den släpps.
 

Nicedase

Medlem
Det går bra, eller så bokar du bara en enkel så länge, och lägger till returen när den släpps.

Tack,
Men låt säga att jag bokar en enkelresa, kan jag ändra bokningen till en tur&retur eller måste jag avboka enkelresan först innan jag kan boka tur&retur? Ska använda 2-4-1, hjälper Tallinn till med sånt här? :)
 

agehall

Medlem
Tack,
Men låt säga att jag bokar en enkelresa, kan jag ändra bokningen till en tur&retur eller måste jag avboka enkelresan först innan jag kan boka tur&retur? Ska använda 2-4-1, hjälper Tallinn till med sånt här? :)
Denna fråga finns upprepad säkert hundra gånger - det är bara en ombokning.
 
Tack,
Men låt säga att jag bokar en enkelresa, kan jag ändra bokningen till en tur&retur eller måste jag avboka enkelresan först innan jag kan boka tur&retur? Ska använda 2-4-1, hjälper Tallinn till med sånt här? :)
Om du bokar den via webb så kör den som en t/r med ”dummy” retur. Då ökar du chansen att kunna boka om via hemsidan senare och slippa ombokningskostnaden som du får via Tallin. Kör du avbokning så betalar du inget oavsett men riskerar att dina dina platser inte kommer tillbaka så jag avråder dig från att göra så...
 

Mr Planning

Medlem
Om det dyker upp lediga platser ex dagen innan jag har bokat, går det lika bra att boka om den som det gör att ända biljetten i övrigt?

Är f.ö Peking en väldigt populär destination?
 

agehall

Medlem
Om det dyker upp lediga platser ex dagen innan jag har bokat, går det lika bra att boka om den som det gör att ända biljetten i övrigt?

Är f.ö Peking en väldigt populär destination?
Ombokning som ombokning. Så länge det inte är mindre än 24h tills resan ska börja så kan du boka om hur du vill.

Om Peking är populärt eller inte låter jag vara osagt, men min uppfattning är att det relativt ofta finns awards dit.
 

Dr. Miles

Expert
Är f.ö Peking en väldigt populär destination?
De flesta (kanske alla) europeiska länders medborgare behöver visum till Kina och kineserna behöver visum när de åker till Europa.

När någon avbokar resan blir det svårare för flygbolaget (i detta fall SAS) att sälja platsen igen pga visumkravet*. I alla fall inte lika lätt som att sälja platsen igen på Skandinavien-USA eller Skandinavien-Hong Kong, Tokyo.
(* om man reser vidare från Kina kan man stanna i Beijing eller Shanghai visumfritt upp till 144 timmar dock.)
 
Toppen