Boka säte i One World när man flyger med olika bolag

Diskussion i 'Oneworld' startad av Sofia, 18 Augusti 2014.

1. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en bokning med olika OW-bolag men alla är bokade tillsammans och har ett gemensamt bokningsnummer.
    Dock funkar det inte att logga in på respektive bolags webbsida och boka säte. Finns det någon sida hos ett bolag inom OW som tillåter platsbokning för olika bolag?
    Jag flyger med Finnair, Malaysian, Qantas och JAL

2. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, vet inte, det är Dr. Miles som gjort bokningen. Tror det är US Airways eftersom det är en USDM-bokning. Dock går det bara att se bokningen via deras hemsida, inte fixa och greja. Ska prova ditt Qatar Airways-tips :)

4. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah, US Airways bokningar inom oneworld har jag ingen erfarenhet av, men hoppas det funkar. Håller mina tummar.

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är detta bokat i Amadeus (antar att svaret är nej) eller Sabre, eller använder sig US av något eget system för USDM-bokningar?

Det gäller att hitta motsvarande Amadeus-bokning för att kunna välja plats på Qantas och Finnair. Ett sätt som skulle kunna fungera (det gör det med vissa American Airlines-bokningar) är att kolla upp på bokningen på BAs hemsida och se om du kan se ett Amadeus-nummer. För American Airlines-bokningar i Sabre kan nämligen British Airways automatiskt länka ihop det med Amadeus-numret i vissa fall.

6. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle ringa USDM och be om varje flygbolags egna bokningsreferens. Du har fått US Airways referens och den kommer inte fungera hos de andra som du redan märkt.

7. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gör som @Magino föreslår. Men jag drar mig till minnes att dr Miles har tipsat om Saudias hemsida för att kolla sin USDM bokning. Dock osäker om du kan får upp de andra flygbolagens referensnummer där. Kan vara värt en koll, går fortare än att ringa.

8. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. rlager

rlager Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De andra bolagens referensnummer ser du numera enkelt genom att logga in på manage my trip på usairways.com

ACervin gillar detta.
  10. Det som ni har missat är att det var jag som har bokat @Sofia s resa med USDM miles, så självklart jag har sett till att informera henne om alla inblandade flygbolags bokningsnummer. ;)
    Däremot hon behöver hjälp av förbokning av säte, helst utan att ringa till flygbolagen.

Sofia, johhenrik och kristofergustafsson gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!