Boka resa trots 5 min kort Minimum connection time i Frankfurt.

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av EBGGOT, 24 Maj 2016.

1. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har en kreativ ide hur man bokar en genomgående resa med 40 min connection i Frankfurt? Jag antar att MCT är 45 min därav vill inte lufthansa.com presentera resan.

Funkar det att ringa tro? Någon som har erfarenhet? Resebyrå?

Alla legs är inom EU samt bara Lufthansa.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om ditt byte är kortare än MCT är det enda alternativet att boka två separata biljetter och ta risken att du missar bytet och då inte har skydd för den andra biljetten.

011430121 och Dr. Miles gillar detta.
  3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är 45 minuter som gäller på FRA. Får du buss vid ankomst kan du vara rökt...

agehall gillar detta.
  4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och dessutom planet parkerar i andra ändan av flygplatsen (vete tusan vad området kallas men SAS brukade hamna där ganska ofta) tar det väl 10-15 minuter att taxa beroende på landningsbana, buss i 10 minuter när den väl är fylld. Nja, jag skulle nog inte ta 40 minuter på separata biljetter på FRA om jag hade ett intresse att komma fram.

agehall gillar detta.
  5. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan man boka med övernattning i FRA på genomgående biljett själv eller är det bara resebyrå som gäller?

Så kan jag alltid gå till gate om jag är i tid och kolla fall man kan åka med. biljettklass är J så den är ju ialla fall ändringsbar utan extra kostnad fall det finns plats dagen innan ...

6. Om biljettregeln inte tillåter stopover kan du ha layover upp till 24 timmar (inkl. 24 timmar).
    Du kan välja Multi-city bokning ifall du vill boka med övernattning.

Rebel, FF#1, SNIFF och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!