Senaste nytt

Boka resa till USA för att se sportevenemang

jerixon

Medlem
Det här vore ju ultimata reserapporten @Senator =)

Min påskresa med min polare i Skåne blir en kombination av Lufthansa/Swiss First och NCAA Basketball "March Madness". Vi har haft NCAA Final Four på vår bucket list länge, men det blev "Sweet Sixteen" i år då detta råkade tajma med påsken.

Jag har under flera år försökt få ihop en rutt som skulle innebära under 24t stop för att se baseball på Yankee Stadium, Fenway Park och Wrigley Field. Nu ändrar detta sig lite eftersom jag fick besöka Fenway förra året.

Annars skulle jag vill egna en höst till College Football och se ett antal rivalmatcher:
Alabama - Auburn
Michigan - Ohio State
Oregon - Oregon State
UCLA - USC
Alabama - LSU
Florida - Georgia

Tailgate Party är också viktiga. Det sägs att Old Miss (University of Mississippi) i Oxford, Mississippi har bästa partyt..

Överlags är College Sports en häftigare upplevelse i mitt tycke. Det finns 8 universitetsarenor i USA med plats till mer än 100 000 åskådare:
List of American football stadiums by capacity - Wikipedia, the free encyclopedia
T.ex. har alla de stora Big 10 skolorna som University of Michigan, Ohio State och Penn State sådana..

Min bucket list är fylld med sådana upplevelser..
 

ulagun

Medlem
Vi gjorde en hockeyresa i februari? Kallt som tusan,
Började i NY och Rangers Greyhound till Washington ( fö helt Ok att resa med) kollade Capitols som spelade riktigt bra. Vidare United till Boston. Bruins åkte på storstryk 9-2 mot LAKings
Avlutade med buss ( bolaget heter Peter Pan ganska sunkigt) till NY och Islanders. Gillade inte deras nya arena, saknade atmosfär
Bokar oftast genom Ticketmaster men ibland direkt vid arenan. Blir något billigare.
Sitter nu och funderar om det ska bli Chicago eller Montreal början nästa år
 

jerixon

Medlem
Hinner oftast med en 10 matcher per år i olika lifer i usa under mitt besök.
Förra året blev det NHL och NBA i MSG, Football och baseball och NHL i Minneapolis och collegehockey i Minneapolis.
Älskar verkligen livesport och försöker alltid beta av nya arenor och sporter =)

Vi gjorde en hockeyresa i februari? Kallt som tusan,
Började i NY och Rangers Greyhound till Washington ( fö helt Ok att resa med) kollade Capitols som spelade riktigt bra. Vidare United till Boston. Bruins åkte på storstryk 9-2 mot LAKings
Avlutade med buss ( bolaget heter Peter Pan ganska sunkigt) till NY och Islanders. Gillade inte deras nya arena, saknade atmosfär
Bokar oftast genom Ticketmaster men ibland direkt vid arenan. Blir något billigare.
Sitter nu och funderar om det ska bli Chicago eller Montreal början nästa år
 

Ricci

Medlem
Någon som vet när NFL släpper spelschemat för hösten 2018?
Måste boka in en helg med Patriots i höst..:) innan SAS stänger BOS.
 

ulagun

Medlem
Är nu i Montreal efter ha sett säsongens sista match mot Winnipeg. Vill utfärda en stark varning att boka biljetter hos Viagogo. Upplever dem som rena skojare. Betalade 233 CAD för biljetter vi aldrig fick. Spenderade över halvtimme i boxoffice här för att pga deras goda vilja till slut få ut biljetterna.
F.ö tråkigt behöva resa till Vegas eller Miami i.st.f t.ex Quebec för att se NHL hockey numera. Känns fel.
 
Toppen