Senaste nytt

Boka resa till USA för att se sportevenemang

chazzie

Medlem
Jag ser till att se NHL varje gång jag är i USA/Kanada om det är säsong. En gång har jag hunnit med baseball också och det är något jag definitivt kan tänka mig att gå på igen.

Tyvärr har det än inte skett i några ädlare klasser :)
 

Senator

Moderator
Min påskresa med min polare i Skåne blir en kombination av Lufthansa/Swiss First och NCAA Basketball "March Madness". Vi har haft NCAA Final Four på vår bucket list länge, men det blev "Sweet Sixteen" i år då detta råkade tajma med påsken.

Jag har under flera år försökt få ihop en rutt som skulle innebära under 24t stop för att se baseball på Yankee Stadium, Fenway Park och Wrigley Field. Nu ändrar detta sig lite eftersom jag fick besöka Fenway förra året.

Annars skulle jag vill egna en höst till College Football och se ett antal rivalmatcher:
Alabama - Auburn
Michigan - Ohio State
Oregon - Oregon State
UCLA - USC
Alabama - LSU
Florida - Georgia

Tailgate Party är också viktiga. Det sägs att Old Miss (University of Mississippi) i Oxford, Mississippi har bästa partyt..

Överlags är College Sports en häftigare upplevelse i mitt tycke. Det finns 8 universitetsarenor i USA med plats till mer än 100 000 åskådare:
List of American football stadiums by capacity - Wikipedia, the free encyclopedia
T.ex. har alla de stora Big 10 skolorna som University of Michigan, Ohio State och Penn State sådana..

Min bucket list är fylld med sådana upplevelser..
 

flum

Medlem
Min påskresa med min polare i Skåne blir en kombination av Lufthansa/Swiss First och NCAA Basketball "March Madness". Vi har haft NCAA Final Four på vår bucket list länge, men det blev "Sweet Sixteen" i år då detta råkade tajma med påsken.

Jag har under flera år försökt få ihop en rutt som skulle innebära under 24t stop för att se baseball på Yankee Stadium, Fenway Park och Wrigley Field. Nu ändrar detta sig lite eftersom jag fick besöka Fenway förra året.

Annars skulle jag vill egna en höst till College Football och se ett antal rivalmatcher:
Alabama - Auburn
Michigan - Ohio State
Oregon - Oregon State
UCLA - USC
Alabama - LSU
Florida - Georgia

Tailgate Party är också viktiga. Det sägs att Old Miss (University of Mississippi) i Oxford, Mississippi har bästa partyt..

Överlags är College Sports en häftigare upplevelse i mitt tycke. Det finns 8 universitetsarenor i USA med plats till mer än 100 000 åskådare:
List of American football stadiums by capacity - Wikipedia, the free encyclopedia
T.ex. har alla de stora Big 10 skolorna som University of Michigan, Ohio State och Penn State sådana..

Min bucket list är fylld med sådana upplevelser..
Collegefotboll är utan tvekan bland det häftigaste man kan uppleva. Jag har väl lyckats klämma in ett 20-tal matcher i de stora ligorna, framförallt i Big Ten och SEC. Detta kan helt klart rekommenderas. Om jag får ta på mig Agehall-hatten och vara lite petig så kallas dom för "Ole Miss":rolleyes:
 

jerixon

Medlem
Jag var på derbyt mellan Minnesota Gophers och Wisconsin Badgers 2013? tror jag det var.
Riktigt bra stämning och skön atmostfär då båda var rankade top25 just då.

Har även varit på en hel del andra NCAA evenemang då jag spelade universitetsgolf i USA i nästan 4 år.
Nu i påsk blir det NHL, NBA och NCAA slutspel i Hockey :)


Min påskresa med min polare i Skåne blir en kombination av Lufthansa/Swiss First och NCAA Basketball "March Madness". Vi har haft NCAA Final Four på vår bucket list länge, men det blev "Sweet Sixteen" i år då detta råkade tajma med påsken.

Jag har under flera år försökt få ihop en rutt som skulle innebära under 24t stop för att se baseball på Yankee Stadium, Fenway Park och Wrigley Field. Nu ändrar detta sig lite eftersom jag fick besöka Fenway förra året.

Annars skulle jag vill egna en höst till College Football och se ett antal rivalmatcher:
Alabama - Auburn
Michigan - Ohio State
Oregon - Oregon State
UCLA - USC
Alabama - LSU
Florida - Georgia

Tailgate Party är också viktiga. Det sägs att Old Miss (University of Mississippi) i Oxford, Mississippi har bästa partyt..

Överlags är College Sports en häftigare upplevelse i mitt tycke. Det finns 8 universitetsarenor i USA med plats till mer än 100 000 åskådare:
List of American football stadiums by capacity - Wikipedia, the free encyclopedia
T.ex. har alla de stora Big 10 skolorna som University of Michigan, Ohio State och Penn State sådana..

Min bucket list är fylld med sådana upplevelser..
 

jerixon

Medlem
Resan blir förövrigt enligt följande route, även om jag fortfarande hoppas kunna vara borta någon dag extra och få in ett stop i Houston på vägen hem...

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa, United, Turkish Airlines
Kabinklass: C
Avreseort: Linköping med retur till Stockholm
Destination: Minneapolis
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
Antal poäng (per person): 55000
Skatter&avgifter (per person): 3500:- exakt
När: Påsk
Bokad: 120116


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Anton

Medlem
Kul tråd!

Vi försöker passa på att se ett sportevenmang på varje semester. I USA har vi varit på Baseboll i San Diego (Padres), Am.fotboll i Miami (Dolphins) och Tampa (Buccaneers) samt Hockey i Tampa (Lightning). Kan låta konstigt men för egen del är det mer arenorna samt evenemanget runt omkring som lockat. Har funderat på Basket också men det är nog inte inte min sport. Skulle vara kul med collegefotboll nästa gång.
 

jerixon

Medlem
Tailgaiting och college football är helt klart speciellt!
När jag var sist var det så sjukt kallt att ett stadigt intag av whiskey var absolut nödvändigt för att hålla sig någorlunda varm! =)

Kul tråd!

Vi försöker passa på att se ett sportevenmang på varje semester. I USA har vi varit på Baseboll i San Diego (Padres), Am.fotboll i Miami (Dolphins) och Tampa (Buccaneers) samt Hockey i Tampa (Lightning). Kan låta konstigt men för egen del är det mer arenorna samt evenemanget runt omkring som lockat. Har funderat på Basket också men det är nog inte inte min sport. Skulle vara kul med collegefotboll nästa gång.
 
Toppen