Senaste nytt

Boka resa efter ölsmak

Jonas C

Medlem
Om det är något som man har lärt sig så är det ju att mainstream öl knappt går att dricka (med undantag för Guinness). Därav skälet till varför jag under en lång period avstod från öl helt… Innan jag hamnade i craft beer träsket :p
 

palmen

Moderator
Det här med öl är ju intressant. Skulle köpa 1 flaska whisky idag och kom hem med 11 öl och 1 whisky.(bara en av ölen jag testat förut).
Lager har sin plats på sommaren då det kan vara helt ok, men de flesta lager som listades tillhör segmentet som jag gärna undviker.
En kall Carlsberg har ju dock sin plats ibland. När all annan öl tagit slut och det absolut inte finns något annat att dricka än en carlsberg, då är den helt ok ;)

Den enda ölen på top 20 listan i USA jag skulle överväga att dricka är Yuengling :)
 

JensE

Medlem
Den enda ölen på top 20 listan i USA jag skulle överväga att dricka är Yuengling :)
Det var min reaktion också, och för någon anledning finns inte Yuengling i alla stater.
Men tack och lov finns det massor god craft beer i det landet.
Jänkarna har inte riktigt fattat det själva dock :)
 

palmen

Moderator
Jag har till och med fått min farsa att börja dricka craftbeer. Nu är det inga problem med söndagsmiddagarna längre då det finns massa gott att välja på i deras kyl :)
Craft beer i USA för 5$ per glas är riktigt trevligt. Motsvarande öl i Sverige går på minst det dubbla
 

matte_ante

Medlem
USA är verkligen ölens förlovade land. Men svårt att tro det när man kollar listan. Kolla plats 20 bara, bud light strawberry. :eek:
 
Toppen