Senaste nytt

Boka points + cash för någon annan än kortägaren?

mry

Medlem
Jag vet att man får boka rum för poäng åt någon annan än kortägaren men gäller det även för points + cash är ju en bra fråga som iaf inte jag hittar ett svar på någon stans på clubcarlson.com.

Det enda jag hittar är det som står när man bokar:
Valid for all Club Carlson Members worldwide at participating hotels.
Guests will be redeeming Gold Points and confirming method of payment for cash portion of the redemption at the time of booking.
Points will be immediately deducted from the Club Carlson account. Members will pay specified cash amounts.
Gold Points awarded for cash portion of rate.

Sen i nästa steg i bokningen kan man välja att boka åt kortägaren eller någon annan och då skriva in namn på den man bokar åt.


Någon som har en aning om vad som gäller?
 

Chrille

Medlem
Det går att boka flera rum samtidigt på point+cash så i den bemärkelsen går det att boka åt någon annan. Jag har dock för mig att kortinnehavaren också skall bo på hotellet, så jag tror inte att det går att boka detta erbjudande åt en kompis om man inte själv planerar att dyka upp.
 

Chrille

Medlem
Hm, nu har jag själv bokat points+cash åt en familjemedlem, utan att själv ha tänkt följa. Vad händer, någon som testat?
 

mha321

Medlem
Hm, nu har jag själv bokat points+cash åt en familjemedlem, utan att själv ha tänkt följa. Vad händer, någon som testat?
Jag har gjort det åt en polare på Radisson Heathrow, och det fungerade utmärkt. Han fick till och med CCG-förmånerna.. Betalades med hans Amex och mina poäng.
 
Toppen