Boka plats när du flyger med Ryanair

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av SvartMjolk, 26 April 2012.

1. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Checkade precis in för min kommande resa till Milano med FR. Till min förvåning fick jag möjligheten att boka sittplats för 208 kr t/r. Någon som har koll på när detta började? Jag reste med FR senast i oktober och då fanns inte den möjligheten.

Originaltitel: Boka plats när du flyger med FR
    Ändrad av: Jacob
    ---

2. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just det, minns att jag läst den. Tack för tipset. Kan bekräfta att det är raderna längst fram i kabinen och nödutgångarna som jag erbjöds boka.

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta gör ju Ryanairs "priority boarding" än mindre intressant. 208 kr T&R, är det med eller utan dolda avgifter :confused:

5. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, speciellt då priority boarding kostade exakt samma.

Jag klickade mig inte vidare, men det såg ut som att det inte var något extra. :)

6. Henry

Henry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant. Jag har alltid sett Ryanairs system med fria sittplatser som ett sätt att hetsa passagerarna ombord och därmed alltid komma iväg i tid. Med bokningsbara platser försvinner ju denna hets, men är det ett begränsat antal platser så fungerar det kanske ändå.

Jag har flugit rätt mycket med Ryanair på sträckan MLA-NYO eftersom det var det enda bolag med direktflyg (och vettiga biljettpriser) och såg då alltid till att köpa priority boarding, så att jag kunde ta en plats vid nödutgångarna. Med Ryanairs stolar så är det nästan ett måste, speciellt på MLA-NYO som bör vara en av deras längre rutter.

7. Petter

Petter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi flyger ganska ofta med Ryanair, bokar nästan alltid plats vid nödutgång, ca dubbelt så mkt benutrymme mot de övriga sätena.

Mvh P

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!