Senaste nytt

Boka plats åt någon utan status när man reser på olika bokningar med SAS

olo

Medlem
jag tycker rubriken är missledande då SAS vist kan seata dig med din vän. Du kan boka sättet jämte honom då du e EBD
Nej, det handlar inte om att platsen bredvid mig är blockerad, vilken den inte är, utan att de vill ha närmare tolvhundra kronor för det. Hade vi rest på samma PNR hade det varit kostnadsfritt.
 

Wyll

Medlem
Nej, det handlar inte om att platsen bredvid mig är blockerad, vilken den inte är, utan att de vill ha närmare tolvhundra kronor för det. Hade vi rest på samma PNR hade det varit kostnadsfritt.

Så platsen bredvid din vän är ledig? Då kan du som EBD boka den.

Jag förstår att du vill sitta på en bra plats ;) men vill du resa med din vän får du välja att sitta sämre. Tycker inte din kritik är rätt bara det jag sager- Då SAS faktiskt kan seata dig med din vän men bara inte där du vill.
Det är i min värld två olika saker.
 
Så platsen bredvid din vän är ledig? Då kan du som EBD boka den.

Jag förstår att du vill sitta på en bra plats ;) men vill du resa med din vän får du välja att sitta sämre. Tycker inte din kritik är rätt bara det jag sager- Då SAS faktiskt kan seata dig med din vän men bara inte där du vill.
Det är i min värld två olika saker.
@olo s resesällskap får ju inte tilldelad plats förrän vid incheckning, och då är det ju inte säkert att de kan sitta ihop osv.
 

Wyll

Medlem
@olo s resesällskap får ju inte tilldelad plats förrän vid incheckning, och då är det ju inte säkert att de kan sitta ihop osv.

Fast EBB kan också välja plats eller va det först vid EBS? Ingen av de bättre men plats kan man välja tror jag.
Om inte är rubriken rätt och jag tar tillbaka min kritik.

Sen tycker jag iof inte att man ska kunna boka plats åt sin vän ändå om man inte reser på samma PNR- Det är som Dr.Miles och andra skriver.
Jag skulle dock personligen fråga vid gate ändå. Har inte SAS sålt platsen eller någon med satus valt den borde dem kunna lösa det..
 

Dr. Miles

Expert
Jo, vissa platser på Intercont :)
Ah, visste inte det! SAS skriver annorlunda på webben, men så länge det är bättre än vad de skriver så är det ju positivt! :)
Aha, det var nytt för mig också, tack @NotRyan för upplysningen.

Så här set det ut när man försöker att boka SAS Go på Stockholm-Hong Kong utan att logga in.
Screenshot20160913 05 SK.png


Det finns "kostnadsfri sittplats" i bakre del av SAS Go kabinen.
 

olo

Medlem
Dagens tack går till @Agö och @palmen som tipsade om att ringa och förklara hur det ligger till med en ny handläggare. Det löste sig snabbt och lätt - så nu är sittplatserna bokade.

Intressant med ett ämne där åsikterna går så isär. För mig att att välja sittplats åt mig och mitt sällskap värt väldigt mycket, så det slutade bra.

Vad är skälet att många här inte tycker att det skall gå? För så länge jag gratis kan välja plats åt hela sällskap så länge vi reser på samma PNR, är skillnaden i antal bokade platser mycket begränsat.
 
Toppen