Boka Miles & More one-way awards direkt online!

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Alx, 2 September 2012.

1. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från och med den 1/9 har Lufthansa äntligen infört möjligheten att boka one-way awards direkt online. Så alla "enhancements" som skulle komma var ju inte helt negativa i alla fall. :)

2 personer gillar detta.
  2. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett tillägg, det gäller inte bara Lufthansa utan man kan boka one way awards online på hela Lufthansa Group.

1 person likes this.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är inte en enhancement, det är en förbättring!

3 personer gillar detta.
  4. Det var inte så att alla "enhancements" hade nåt agenterna på SEN numret i Tyskland när jag ringde i går :p Jag valde engelska och efter samtalet var det öppenbart att det gick till Polen eller liknande baserat på hur hon talade. Jag fick lära henne att:
    1. "One-way" numera gick att göra även för alla partners samt,
    2. O klass inom USA kombineras med I när man bokar inrikes resor i USA på UA och US flyg med två kabiner

Så efter 40min hade vi tillsammans löst den enkla uppgiften att boka 2 enkla:
    MIA-CLT US O
    CLT-EWR US O
    EWR-ARN UA I

Fattar inte att man inte kan bara använda den väldigt bra sökmotor som ligger i Lufthansa.com för multi-segment för revenue biljetter, som också inkluderar JV bolagen samt alla inom Lufthansa gruppen och använda denna för Miles & More. Algoritm för villkor som t.ex. stopover, samt transfers kan jo inte vara så svåra att göra. Man skulle nog spara massor av pengar på call centers om man gjorde detta.

5. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Upptäckte att Lufthansa har vänlgheten att avrunda nedåt: En tur/retur i biz till HongKong kostar 135k poäng, medan enkelresan kostar 67k, en besparing på 2*500 poäng. Om skatterna är desamma (eller liknande) så får man förutom ökad flexibilitet med två enkelbokningar även lite mer poäng kvar på kontot, på marginalen. Good times!

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!