Senaste nytt

Boka Lufthansa och Swiss i samma bokning

palmen

Moderator
När jag söker på google flights får jag upp en kombo av att resa Swiss på utresan och Lufthansa på hemresan till Europa. Detta går att boka via expedia eller via googles egna boknignsmotor.

När jag går via Lufthansas sida får jag dock inte upp dessa val. Väljer Lufthansa Group och inte bara Lufthansa men den visar ändå bara Lufthansa flighter på utresan där jag vill resa med Swiss.

Några tips på hur man kan boka detta via Lufthansas/Swiss hemsida, eller måste man ringa in för att boka detta eller gå via resebyrå?
 

fcx

Medlem
Brukar vara enklare att boka med Swiss när man kombinerar Lufthansa/Swiss, fast bara om man vet exakt vilka segment man vill ha.
 

Senator

Moderator
Multi-segment på Lufthansa.com med Lufthansa Group fixar "nästan" allt.

Observera att ITA Matrix inte verkar hantera Married Segments så ibland spökar det lite när du bokar.

Annars är som @charlesswe nämner united.com ett bra verktyg
 

palmen

Moderator
Brukar vara enklare att boka med Swiss när man kombinerar Lufthansa/Swiss, fast bara om man vet exakt vilka segment man vill ha.
Swiss är ju helt hopplös när man måste välja flighter och sen kalkylera priset.
Har åtminstone lyckats få till bokningen nu, ska laborera lite med Lufthansa och multistop bokning. Kan vara bra att kunna till nästa gång.

Frågan är ju hur det kan vara så krängligt, vill dom inte sälja biljetter till mig eller är det något annat som spökar?
 

palmen

Moderator
Multi-segment på Lufthansa.com med Lufthansa Group fixar "nästan" allt.

Observera att ITA Matrix inte verkar hantera Married Segments så ibland spökar det lite när du bokar.

Annars är som @charlesswe nämner united.com ett bra verktyg
Det löste problemet, men väldigt icke användarvänligt att behöva veta exakt vilka flighter man vill åka. Nog för att jag lätt hittar infon, men för en "vanlig" person som bara vill boka så billigt som möjligt så får man ju inte upp dessa alternativ.
 
Toppen