Senaste nytt

Boka hyrbilen via agent här hemma eller direkt via biluthyraren (Californien)

Valley

Medlem
För att komplettera. Har samma uppfattning som @agehall
Fick under en period för mig att jag skulle göra klart allt via Hertz-sidan, kändes enklast. Tog inte många resor innan jag gav mig med det. Fanns ingen flexibilitet som jag fick när jag kontaktade lokala kontoret. Då kunde man göra en hel del ganska bra deal. Framför allt om det gällde att överskrida hyrestid och lite andra lösningar när man var sen till avgången. T ex att lämna bilen rätt utanför ingången och ta med sig nycklarna till Sverige :)
 

spritfet

Medlem
Finns nog inget rätt eller fel här. Normalt sett ger en bokning inte mycket mer än 500-1000 poäng till Eurobonus, men när det är kampanj kan det rassla till. Avis kör t.ex. 4000EB för 4 dagar eller längre just nu.

EuroBonus partners - Avis - SAS

Gällande att använda agent eller ej har jag främst märkt stor skillnad på större fordon, 7-9pers, där det var ett par tusen i skillnad på en veckohyra...
 

cantona

Medlem
Vad har ni för tips när det gäller vägtullar? Ska till San Francisco med omnejd och tyckte det var ganska bökigt sist. Betala cash eller fälla ut dosan i vindrutan och ordna det sedan? Smidigast vid körning över Golden Gate?
 

agehall

Medlem
Kör med dosan! Det verkar skrämmande dyrt när man tittar på vad det kostar/dag, men min erfarenhet är att det är så pass smidigt att det lätt väger upp för det bök som det innebär att betala med cash. Framförallt då man allt för ofta råkar hamna på tollstations som inte är bemannade och därmed kräver exakt växel.
 
Toppen