Senaste nytt

Boka hotell på sas.se

Hej, jag bokade in två nätter i Göteborg via sas.se. Jag tyckte det var väldigt bra att få eurobonus-poäng på bokningen. Det jag inte tänkte på då, men som jag tänkte på nu, var att jag loggade aldrig in mig när jag bokade. Alltså på mitt hotels.com konto. Nu i efterhand gick jag in och kollade på bokningssidan på sas.se och det går inte att logga in vad jag kan se. Är det så att man inte kan vara inloggad på sitt hotels.com konto och ändå tjäna eurobonus-poäng på bokningen?

Tack på förhand!
 

Johans00

Medlem
Har för mig att du inte tjänar extranätter om du är inloggad via sas eller använder andra rabattkoder/samarbeten. Samlar inga nätter när jag använder studentrabatten på hotels.com tex.
 

malmokalle

Medlem
Hade bokat hotell för två vistelser på Booking.com.

1. 5 nätter i New York i september 2019 på Novotel Times Square
2. 11 nätter i Play del Carmen i februari 2020 på Grand Hyatt Resort

Tänkte att man kunde kolla på SAS.se hur mycket EB poäng man får. Döm om min förvåning när jag ser priserna på SAS.

1. Booking kostade SEK 28 360 mot SEK 20 092 på SAS
2. Booking kostade SEK 68 982 mot SEK 51 200 på SAS

Har dubbelkollat så att avgifter, skatter etc. är med. Dessutom får man ca 15k EB-poäng på köpet. Jag bokade av och bokade på sas.se istället.

Vad är er erfarenhet av Hotels.com bokat via SAS?
 

IT-snubben

Medlem
Nu har jag inte bokat via SAS/Hotels.ccom utan bara via Hotels.com. Min upplevelse är att Booking många gånger är dyrare än Hotels.com och det är därför du fått det billigare.

Dessutom, hade du bokat via Hotels.com utan inblandning av SAS så blir det ännu billigare. De tar ju betalt för de Eurobonuspoäng du får.

Utöver det så hade du säkert fått det ännu billigare om du kontaktat hotellet själv och bokat direkt med dem. Hotellen betalar en avgift till hotellbokningssajterna och blir bara glada av att slippa det.
 
Skit i att boka på sas.se kopplat till hotels.com. Boka genom coop så får du både coop-poäng (växla till eurobonus) (Visserligen fungerar det sällan autoamtiskt, man får jobba lite för det) samt dina hotels.com-nätter. Och
 

malmokalle

Medlem
Gjorde en dummy-bokning direkt på Hotels.com.

1. SEK 21 799 (SAS SEK 20 092)
2. SEK 61 524 (SAS SEK 51 200) Direkt på hotellet = SEK 52 268

PÅ SAS får man 15k EB-poäng och på Hotel.com rewards. Tycker nog att boka via SAS ger förmånligast pris på de här bokningarna. Har inte kollat priserna med COOP, men dom har en väldigt dålig ratio när man växlar till EB.
 
Last edited:

Tongen2

Medlem
Har för mig att jag läst eller hört att ev statusförmåner på hotellkedja man ev är medlem i ej följer med vid bokning via exempelvis denna tjänst eller typ hotels.com. Har jag hört eller läst rätt? Kan ju vara trist om priset är billigare för samma rum men man mister sin förmån tänker jag.
 

Canadien

Medlem
Har för mig att jag läst eller hört att ev statusförmåner på hotellkedja man ev är medlem i ej följer med vid bokning via exempelvis denna tjänst eller typ hotels.com. Har jag hört eller läst rätt? Kan ju vara trist om priset är billigare för samma rum men man mister sin förmån tänker jag.

Så är det som regel. Man ska boka direkt med hotellet för att få statusförmåner.
 
Toppen