Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

johhenrik

Medlem
Har inte flugit SAS Business men att flyga First är riktigt grymt! Nu ska du ju ev flyga Lufthansa dock på hemvägen vilket innebär att du inte får tillgång till deras First Class Terminal i Frankfurt vilket förhöjer upplevelsen avsevärt.

EDIT: Har du aldrig flugit First (jag har gjort det en gång) så skulle jag rekommendera att spara dina poäng och hitta en resa lite längre fram i tiden där du kan flyga First både ut o hem ev till en destination längre bort så ni hinner njuta fullt ut och förhoppningsvis få tillgång till First Class Terminal
Man har tillgång till FCT om man ankommer i First med LH och flyger vidare med ett bolag inom LH-gruppen. Så man kan boka en connecting flight flera timmar senare så man kan maximera lite tid i FCT.
 

John Mack

Medlem
Fråga 1 (angående awards på Thai): Vi är 2 vuxna och 2 barn som är intresserade att resa med Thai i november/december. På united ser det ut som att det finns biljetter både i First och Business. Brukar man kunna boka 2 av varje eller försvinner någon av dem när man göra första bokningen?

Fråga 2: Kan man utnyttja en voucher nu och lägga till en ytterligare innan avresa? Poängen räcker även med en voucher,,,

Fråga 3: Får man boka en 8 åring i Thai F?
 

palmen

Moderator
Fråga 1 (angående awards på Thai): Vi är 2 vuxna och 2 barn som är intresserade att resa med Thai i november/december. På united ser det ut som att det finns biljetter både i First och Business. Brukar man kunna boka 2 av varje eller försvinner någon av dem när man göra första bokningen?

Fråga 2: Kan man utnyttja en voucher nu och lägga till en ytterligare innan avresa? Poängen räcker även med en voucher,,,

Fråga 3: Får man boka en 8 åring i Thai F?
Du kan bara applicera en voucher per bokning.
 

palmen

Moderator
Tack! Men jag kan väl göra 2 separata bokningar 1 vuxen/1 barn i Business och 1 Vuxen/1 Barn i F?
Ja det går bra att göra, jag antar att du kan tänka dig att offra dig på att åka First ;).
Nu framgår det inte hur gamla barnen är men det skulle ju kunna vara möjligt att de vuxna åker First och att barnen åker Business (om de är tillräckligt stora att klara sig själva och bete sig utan vuxna i närheten). Var med om det scenariot till San Francisco i somras med Swiss där föräldrarna åkte First och barnen (som var ca 12-15) åkte Business.
 

John Mack

Medlem
Tack! Går det att lägga till en voucher efter bokningen men innan resan? Tror jag bara har en nu men hinner säkert få minst en till innan resan...
 

palmen

Moderator
Tack! Går det att lägga till en voucher efter bokningen men innan resan? Tror jag bara har en nu men hinner säkert få minst en till innan resan...
Det råder delade meningar om det. En del har blivit nekade om de försökt applicera en voucher i efterhand som de inte hade vid bokningstillfället. Har även för mig att vissa lyckats med exakt samma sak. Om jag vore du skulle jag inte räkna med att det gick, men större under har skett
 

Rob_flyer

Medlem
Tillgång bonusbiljetter F Lufthansa JFK – Frankfurt (sena flyget LH405)?

Är det någon som har lyckas boka biljetter på den flighten inom tvåveckorsfönstret? Till skillnad från de övriga flygen finns det avsevärt fler biljetter till försäljning, men bonusplatser via United verkar aldrig synas.
 

miramax

Medlem
Tillgång bonusbiljetter F Lufthansa JFK – Frankfurt (sena flyget LH405)?

Är det någon som har lyckas boka biljetter på den flighten inom tvåveckorsfönstret? Till skillnad från de övriga flygen finns det avsevärt fler biljetter till försäljning, men bonusplatser via United verkar aldrig synas.

Jag har bokat motsvarande flight mellan FRA-JFK. Lite dåligt svar på frågan men en ledtråd iallafall.
 
Toppen