Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Det är den gamla (ca 20 år) kabinen med 10 säten. Den nya har 9 säten.

Fast kolla, detta är 9 säten. Visst är det nya kabinen? @Golfkillen

Skärmavbild 2016-11-26 kl. 09.46.30.png
 

Mrs T

Medlem
Har bokat en 2-4-1 för två personer ARN-EWR i business i slutet av januari. SAS. Nu kom jag på att det hade ju varit kul att prova att resa i first class. På Uniteds sajt hittar jag att det finns biljetter i First med Lufthansa, men bara på hemvägen. Får man resa business dit och first hem?

Någon som vet hur mkt mer poäng (och kronor) det kan tänkas kosta att byta till first på hemvägen (om det nu ens är möjligt)?
 

Abbs

Medlem
Har bokat en 2-4-1 för två personer ARN-EWR i business i slutet av januari. SAS. Nu kom jag på att det hade ju varit kul att prova att resa i first class. På Uniteds sajt hittar jag att det finns biljetter i First med Lufthansa, men bara på hemvägen. Får man resa business dit och first hem?

Någon som vet hur mkt mer poäng (och kronor) det kan tänkas kosta att byta till first på hemvägen (om det nu ens är möjligt)?
Du kan blanda Business och First men du får betala för First. Kolla Star Alliance Spend Chart hos SAS och se vad T/R kostar från Europa till Nord Amerika i First, där har du ditt pris.

Edit: 150k poäng kostar det för två med 2-4-1, så ytterligare 50k.
 

MartinH

Medlem
Har bokat en 2-4-1 för två personer ARN-EWR i business i slutet av januari. SAS. Nu kom jag på att det hade ju varit kul att prova att resa i first class. På Uniteds sajt hittar jag att det finns biljetter i First med Lufthansa, men bara på hemvägen. Får man resa business dit och first hem?

Någon som vet hur mkt mer poäng (och kronor) det kan tänkas kosta att byta till first på hemvägen (om det nu ens är möjligt)?
Poäng med SAS i business: 100000
Poäng med Star Alliance i first: 150000 (även om det är first bara ena vägen)
Avgifter SAS: ca 500 kr
Avgifter Star Alliance: 3000-3500 kr. Om bara SAS en vägen så kanske ca 2000 kr
 

Mrs T

Medlem
Tack för snabba svar MartinH och Abbs! Då har jag poäng så det räcker. Frågan är om det är värt det (blir ju inte en non-stop-flight samt kostar lite mer). Är det något riktigt riktigt extra att flyga first?
 

Zniper

Medlem
Tack för snabba svar MartinH och Abbs! Då har jag poäng så det räcker. Frågan är om det är värt det (blir ju inte en non-stop-flight samt kostar lite mer). Är det något riktigt riktigt extra att flyga first?

Har inte flugit SAS Business men att flyga First är riktigt grymt! Nu ska du ju ev flyga Lufthansa dock på hemvägen vilket innebär att du inte får tillgång till deras First Class Terminal i Frankfurt vilket förhöjer upplevelsen avsevärt.

EDIT: Har du aldrig flugit First (jag har gjort det en gång) så skulle jag rekommendera att spara dina poäng och hitta en resa lite längre fram i tiden där du kan flyga First både ut o hem ev till en destination längre bort så ni hinner njuta fullt ut och förhoppningsvis få tillgång till First Class Terminal
 
Toppen