Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

När jag ringde in så knappade agenten in allting och jag fick även det första mailet med bokningen. En stund senare ringde han dock upp igen och meddelade att bokningen inte hade gått igenom. Det verkar alltså inte vara agenten jag pratade med som utgjorde problemet utan systemet som på något sätt satte stopp!

/Christian

Fick inte till det med ICN på ena hållet, så det blev TG F båda hållen. ARN-LHR-BKK-SYD, SYD-BKK-FRA-ARN. Får alltså testa både A380 och 747. ;)
 

Dr. Miles

Expert
Om din destination är Sydney (SYD), finns det följande alternativ.

Lättaste:
Europa-(TG F)-Bangkok-(TG F)-Sydney

Mellan:
Europa-(OZ F)-Seoul-(OZ C)-Sydney
Europa-(CA F)-Beijing-(CA C)-Sydney
Europa-(AI F)-Delhi-(AI C)-Sydney
Europa-(NH F)-Tokyo-(NZ C)-Auckland-(NZ C)-Sydney


Tuffaste:
Europa-(LH F)-Singapore-(SQ F på Boeing 777-300 [ej ER])-Sydney
Europa-(LH F)-Los Angeles/San Francisco-(UA F)-Sydney


Omöjligt:
SWISS First
Singapore Airlines First på Airbus A380 och på Boeing 777-300ER
Lufthansa First class på resedatumet som är längre fram än 14 dagar från bokningsdatumet


AI: Air India
NH: ANA
OZ: Asiana Airlines
LH: Lufthansa
SQ: Singapore Airlines
TG: THAI
UA: United
 
Om din destination är Sydney (SYD), finns det följande alternativ.

Lättaste:
Europa-(TG F)-Bangkok-(TG F)-Sydney

Mellan:
Europa-(OZ F)-Seoul-(OZ C)-Sydney
Europa-(CA F)-Beijing-(CA C)-Sydney
Europa-(AI F)-Delhi-(AI C)-Sydney
Europa-(NH F)-Tokyo-(NZ C)-Auckland-(NZ C)-Sydney


Tuffaste:
Europa-(LH F)-Singapore-(SQ F på Boeing 777-300 [ej ER])-Sydney
Europa-(LH F)-Los Angeles/San Francisco-(UA F)-Sydney


Omöjligt:
SWISS First
Singapore Airlines First på Airbus A380 och på Boeing 777-300ER
Lufthansa First class på resedatumet som är längre fram än 14 dagar från bokningsdatumet


AI: Air India
NH: ANA
OZ: Asiana Airlines
LH: Lufthansa
SQ: Singapore Airlines
TG: THAI
UA: United

Tack, det blev TG nu å så får jag se om det dyker upp nåt med LH när det närmar sig. Nöjd med TG F i både A380 och 747... :)
 

Voyageur

Medlem
Om din destination är Sydney (SYD), finns det följande alternativ.

Lättaste:
Europa-(TG F)-Bangkok-(TG F)-Sydney

Mellan:
Europa-(OZ F)-Seoul-(OZ C)-Sydney
Europa-(CA F)-Beijing-(CA C)-Sydney
Europa-(AI F)-Delhi-(AI C)-Sydney
Europa-(NH F)-Tokyo-(NZ C)-Auckland-(NZ C)-Sydney


Tuffaste:
Europa-(LH F)-Singapore-(SQ F på Boeing 777-300 [ej ER])-Sydney
Europa-(LH F)-Los Angeles/San Francisco-(UA F)-Sydney


Omöjligt:
SWISS First
Singapore Airlines First på Airbus A380 och på Boeing 777-300ER
Lufthansa First class på resedatumet som är längre fram än 14 dagar från bokningsdatumet


AI: Air India
NH: ANA
OZ: Asiana Airlines
LH: Lufthansa
SQ: Singapore Airlines
TG: THAI
UA: United

En liten fråga, hur tycker ni CA Forbidden Pavilion First Class lägger sig gentemot konkurrenterna?
LH, SQ och ANA ser jag som överlägset bättre, men mot resterande?
 

Dr. Miles

Expert
En liten fråga, hur tycker ni CA Forbidden Pavilion First Class lägger sig gentemot konkurrenterna?
LH, SQ och ANA ser jag som överlägset bättre, men mot resterande?
Hårdvarumässigt Air China First class på Boeing 777-300ER och THAI First class på Airbus A380 är likvärdiga.
Servicen ombord är nog lite bättre på THAI om man inte pratar kinesiska. För mig var de likvärdiga.
Champagne hos Air China är Cattier Brut och hos THAI är Dom Pérignon.


Air China First class på Boeing 777-300ER:
air-china-first-class-77w_01-jpg.10772

air-china-first-class-77w_02-jpg.10773

air-china-first-class-77w_03-jpg.10774

air-china-first-class-77w_04-jpg.10775

(Foto: Dr. Miles)​

THAI First class på Airbus A380:
395=6024-IMG_9117.jpg

395=6022-IMG_9112.jpg

395=6028-IMG_9132.jpg

(Foto: Jacob)
 

Voyageur

Medlem
Tack Dr.Miles. Bra bilder som ger en tydlig överblick!

Tycker personligen att CA kabinen känns påtagligt kallare och i brist på bättre ord mindre mysigt. Hur är catering annars på CA i First?
Thai har ändå en rätt så bra markservice i First i Bangkok (lounge, fast track osv.), hur står sig CA i jämförelse mot TG? Sett att TG använder sig av Tumi necessär i First på vissa flygningar, vilket också verkar spännande!

Har en award bokat ARN-CDG-BKK-SYD om några veckor och har hittat ett fåtal andra roliga routings och tankarna flödar!
Självklart återstår att se 2 veckor innan om LH släpper något intressant på vägen!
 

Elberto

Medlem
Tack, det blev TG nu å så får jag se om det dyker upp nåt med LH när det närmar sig. Nöjd med TG F i både A380 och 747... :)

Hej Peter!
Om du har nån chans att flyga NH First, jag skulle absolut rekommendera detta. Jag är fortfarande nybörjare och har precis flygit mina första 2 F för 2 veckor sen. TG A380 och NH B777.
Jag kan faktist inte bidra till en diskussion om t.ex. LH F men jag var så mycket imponerad av NH servicen jag fick onboard. Nu är jag förälskad, titta även på min profilbild :) Om du flyger med ANA kommer du inte var besviken, det kan jag nästan lovar ;-)
Visst, Thai har en mycket bra produkt, men its hard to beat ANA (tycker jag...)
 
Hej Peter!
Om du har nån chans att flyga NH First, jag skulle absolut rekommendera detta. Jag är fortfarande nybörjare och har precis flygit mina första 2 F för 2 veckor sen. TG A380 och NH B777.
Jag kan faktist inte bidra till en diskussion om t.ex. LH F men jag var så mycket imponerad av NH servicen jag fick onboard. Nu är jag förälskad, titta även på min profilbild :) Om du flyger med ANA kommer du inte var besviken, det kan jag nästan lovar ;-)
Visst, Thai har en mycket bra produkt, men its hard to beat ANA (tycker jag...)
Tyvärr fick jag inte till det med NH denna gång. Får dra en runda till Tokyo nästa år med NH. Har oxå hört mkt gott om dem. Å fyra leg i TG F är ju inte helt fel det heller...
 
Om din destination är Sydney (SYD), finns det följande alternativ.

Lättaste:
Europa-(TG F)-Bangkok-(TG F)-Sydney

Mellan:
Europa-(OZ F)-Seoul-(OZ C)-Sydney
Europa-(CA F)-Beijing-(CA C)-Sydney
Europa-(AI F)-Delhi-(AI C)-Sydney
Europa-(NH F)-Tokyo-(NZ C)-Auckland-(NZ C)-Sydney


Tuffaste:
Europa-(LH F)-Singapore-(SQ F på Boeing 777-300 [ej ER])-Sydney
Europa-(LH F)-Los Angeles/San Francisco-(UA F)-Sydney


Omöjligt:
SWISS First
Singapore Airlines First på Airbus A380 och på Boeing 777-300ER
Lufthansa First class på resedatumet som är längre fram än 14 dagar från bokningsdatumet


AI: Air India
NH: ANA
OZ: Asiana Airlines
LH: Lufthansa
SQ: Singapore Airlines
TG: THAI
UA: United
Jag tänkte göra samma resa, men jag inser att jag har två vouchers som går ut i år så kanske lika bra att använda båda! Finns det någon annan kreativ routing än ovan jag kan göra då för att maxa first-resandet tro? Hade varit lite roligt att köra en jorden runt i first med något litet stopp i öst och/eller väst. Destinationen är Sydney eller Auckland, och jag har poäng så jag klarar mig :)
 
Jag tänkte göra samma resa, men jag inser att jag har två vouchers som går ut i år så kanske lika bra att använda båda! Finns det någon annan kreativ routing än ovan jag kan göra då för att maxa first-resandet tro? Hade varit lite roligt att köra en jorden runt i first med något litet stopp i öst och/eller väst. Destinationen är Sydney eller Auckland, och jag har poäng så jag klarar mig :)
Tipset är väl att Air New Zealand startar rutten Buenos Aires-Auckland i december. LH flyger 747-800 till Buenos Aires. Det ger väl lite First-möjligheter? :)

Ursäkta om jag är ute på djupt vatten nu.
 
Toppen