Boka för 1 eller 2 personer?

Diskussion i 'Rezidor Hotels & Club Carlson' startad av Jonas C, 9 December 2015.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill boka en 2-4-1 på Radisson Blu Uppsala nästa månad. Noterar att priset går upp med 200kr om man väljer två gäster per rum. Misstänker att det är frullen man betalar extra för då?

Hur kinkiga är de om man bara anger en person i bokningen, trots att vi är två som ska bo. Brukar de bry sig om detta, eller är det oftast lugnt?

Gus gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Du kommer säkert att få betala för två personer.
    I en del länder är det väldigt vanligt att det är olika priser beroende på hur många man bor i rummet även om inte frukost är inkluderat. OM det är samma pris för 1 eller 2 personer så är min erfarenhet att de inte bryr sig, om det är prisskillnad så spelar det dock roll.

3. Igorius

Igorius Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle för egen del aldrig komma på tanken att boka ett enkelrum om vi är två som ska bo där. Är tanken att den ena personen smyger runt under hela vistelsen för att undgå upptäckt?

Jensik, Dr. Miles och fcx gillar detta.
  4. Christian R

Christian R DYKWIA

Worst case er vel at de annullerer bookingen ved ankomst og kræver at du betaler rack-rate for de to nætter hvis du vil bo der...

Jensik och Igorius gillar detta.
  5. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Seriöst?? Skulle jag själv utsättas för liknande försök skulle jag bli vansinnig. Finns ju faktiskt en anledning till att dom vill ha 200kr mer för två personer.

JWD, Igorius, Jensik och 3 andra gillar detta.
  6. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser ingen anledning att mygga med detta!

Någon gång har det hänt att jag bokat ej återbetalningsbart och sedan kommer en kollega med. Oftast inga problem (speciellt om frukost ej ingår/intas), men skulle aldrig göra det medvetet.

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade en non-refundable rate på ett hotell där frukosten är inkluderad, råkade av misstag välja 1 person trots att vi är 2 som bor (bokade via mobilsiten). När jag kollade i efterhand så var det ingen skillnad i pris på 1 eller 2 personer, så det bör nog vara kosher på den bokningen.

Hur som helst, ändrade bokningen i Uppsala nu till två pers.

jerixon, nota bene och Nemo gillar detta.
  8. Anonymous

Anonymous Medlem

Vissa länder tar ut en lokalskatt per person/dag och inte per rum/dag.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!