Senaste nytt

Boka Eurobonus bonusbiljett med andra bolag än SAS

TreD

Medlem
Jag beklagar denna något oinitierade och lite stressade fråga. Jag sitter och kikar på en bonusresa med Star Alliance ARN-TYO i C ut på senhösten (jag använder ANA via KVS Tool Diamond). Självfallet kommer det bara upp enkelresor, så är det några begränsningar för val av returresa (bortsett från zon-regler) när det gäller de/det bolag man använder sig av i förhållande till bolagen på utresan? Några andra fallgropar?
 

agehall

Medlem
Nej, bolag kan du blanda hursomhelst. Finns säkert andra fallgropar, men det är svårt att lista alla. Den vanligaste är ju helt klart zon-reglerna.
 

Falcon50

Ny medlem
Hej,

Försöker boka en bonusresa till PEK-AKL i jan-17 både United och ANA visa tillgänglighet i c-klass på flera av dagarna som är aktuella. Men när jag ringer EB medlemsservice så kan de inte se några platser alls, ens med stopp. När jag framför detta så får jag till svar att olika bolag köper olika antal award-biljetter och att EB-potten är slut. Sant eller falskt? Agenten hittar andra *A award biljetter...

Hälsar,
Carl
 

Canadien

Medlem
Är det 'saver award' du ser tillgänglighet på via United? Det är nämligen bara dessa som (oftast) kan bokas med EB-poäng.

Sedan är det vissa bolag som ej släpper bonusplatser till Eurobonus men det vet säkert andra här bättre om. Vilket bolag hade du hittat platser med?
 

palmen

Moderator
Hej,

Försöker boka en bonusresa till PEK-AKL i jan-17 både United och ANA visa tillgänglighet i c-klass på flera av dagarna som är aktuella. Men när jag ringer EB medlemsservice så kan de inte se några platser alls, ens med stopp. När jag framför detta så får jag till svar att olika bolag köper olika antal award-biljetter och att EB-potten är slut. Sant eller falskt? Agenten hittar andra *A award biljetter...

Hälsar,
Carl
Säger de att de inte ser biljetterna är det inte mycket att göra. Som redan påtalats så är det saver award på United man måste hitta.
Även om United och ana kan boka betyder det dock inte att eurobonus går att använda.
Är det till Peking eller Auckland du ska, eller resa där emellan?
 

Falcon50

Ny medlem
Hej å tack för svar!

Det är PEK-AKL första veckan i Jan-17. Hittar Saver award på CA i C-klass alla dagar genom både United och ANA.

Hälsar,
Carl
 

Attachments

  • Skärmavbild 2016-08-16 kl. 22.09.33.png
    Skärmavbild 2016-08-16 kl. 22.09.33.png
    93 KB · Visningar: 230

palmen

Moderator
Hej å tack för svar!

Det är PEK-AKL första veckan i Jan-17. Hittar Saver award på CA i C-klass alla dagar genom både United och ANA.

Hälsar,
Carl
Det brukar gå att boka, men om de inte ser den award-platsen är det tyvärr itne mycket att göra. Det är inte exakt samma tillgänglighet för ANA, United och SAS bonusbiljetter. Det stämmer i typ 99% av fallen med Uniteds tillgång men det finns undantag som bekräftar regeln och detta verkar vara ett av dom.
 
Toppen