Senaste nytt

Boka Eurobonus bonusbiljett med andra bolag än SAS

Luchtii

Medlem
Verkar som möjligheten att använda ANA inte längre fungerar. Får detta meddelandet när jag försöker hitta *A Award flights.

"The Partner Flight Award search function is only available for passengers who have a certain level of mileage."
 

Ubbe

Medlem
Verkar som möjligheten att använda ANA inte längre fungerar. Får detta meddelandet när jag försöker hitta *A Award flights.

"The Partner Flight Award search function is only available for passengers who have a certain level of mileage."

Har du använt den workaround som är beskriven i guide här på siten?
 

jumbooze

Medlem
Är det någon som vet hur det fungerar med ändringar i bokning av bonusresa?

Om jag bokar t.ex. C LH på utresan och F med t.ex. UA på hemresan
och sedan närmar man sig de 14 dagar när LH ibland öppnar F för oss icke M&M,
kan man ändra C till F utan att riskera att de avbokar & bokar om, dvs. ändrar de i befintlig PNR.

Jag håller på och spanar på en award till USA och skulle gärna vilja testa LH F och undrar om man kan "säkra upp" med en bokning som man senare gör ändringar i eller hur funkar det?

Jag förstår om man måste betala per ändring och att det endast går att ändra före utresa, inget problem då resan totalt blir ca 10 dagar.
Vad är era erfarenheter eller är det lyckohjulet beroende på vem som svarar?


http://www.flysas.com/en/EuroBonus/About-EuroBonus/HowEuroBonusWorks/Award-rules/

Jag läser reglerna ovan, har lite frågor:
One-way award travel is available on SAS Group. Detta innebär att man inte kan boka med LH? True/False

If outward and homeward travel differs the higher applicable number of points, according to the flight award chart, always applies.
You can book flights in Economy, Economy Extra or in Business and you can also mix classes if this service is available. The points required split the difference - your EuroBonus account is charged with the normal number for each class, divided by two.
Om man bokar C på utresa och F på hemresa blir det C+F/2 eller blir det "higher applicable points" = F?

One stopover on the outward and return journey is permitted on SAS intercontinental routes.
Detta gäller inte *A Award med EuroBonus eller hur? T.ex. CPH-FRA-IAD-SAN ingen stopover i IAD tillåten väl
 
Last edited:

famhanssons

Medlem
Hur boka EB via andra i Star Allians

Hur går man tillväga om jag vill boka Award biljett på t ex LH med EB poäng? På SAS hemsida blir man inte klok. Går jag in på "Använda poäng" så blir jag "skickad" till "Tjäna poäng". Frågan är ganska enkel; bokar jag hos SAS, Lufthansa eller ringer??
 
Toppen