Senaste nytt

Boka en viss resa hittad på Matrix

Jag har hittat routingar på Matrix som jag inte får fram via exempelvis sas.se
Orbitz är den enda resebyrå jag hittat som gett samma resultat som Matrix när jag sökt. Jag har också för mig att jag hittade dem genom att söka på vilka resebyråer som använder Matrix verktyg.
Om det är någon som känner till en svensk resebyrå som ger samma resultat som Matrix så hojta gärna till! Jag gillar att ibland ta någon obskyr routing som t ex Göteborg-Stockholm med ett 6 timmars byte i London. Perfekt om jag vill in och äta lunch med en polare där! :)

Edit: för det mesta får jag inte ens upp sådana routingar via exempelvis flygresor.se så där är Orbitz bra!
 
Jag har hittat routingar på Matrix som jag inte får fram via exempelvis sas.se
Orbitz är den enda resebyrå jag hittat som gett samma resultat som Matrix när jag sökt. Jag har också för mig att jag hittade dem genom att söka på vilka resebyråer som använder Matrix verktyg.
Om det är någon som känner till en svensk resebyrå som ger samma resultat som Matrix så hojta gärna till! Jag gillar att ibland ta någon obskyr routing som t ex Göteborg-Stockholm med ett 6 timmars byte i London. Perfekt om jag vill in och äta lunch med en polare där! :)

Edit: för det mesta får jag inte ens upp sådana routingar via exempelvis flygresor.se så där är Orbitz bra!
Har du testat Skyscanner? I så fall, vad är din åsikt? Jag vill minnas att jag har läst någonstans att Skyscanner också skall vara bra om man vill ha knasiga routings.
 

agehall

Medlem
Det är dock inte riktigt samma sak. Det är ITAs kommersiella produkt för resebyråer. Den är mer avancerad än vad vi har tillgång till.
Japp, säkerligen är den det. Men den gratisversion vi har tillgång till tycker jag ändå är riktigt bra, med ordentligt mycket mer sökparametrar än den genomsnittliga resebyråns webbplats.

Har faktiskt aldrig testat skyscannerappen, men det ska genast göras!
 

agehall

Medlem
Givetvis är ITA Matrix bra, jag säger inget om det. Det enda jag vill få fram, är att ingen riktig resebyrå skulle använda den då den är för simpel för deras behov.
 
Toppen