Senaste nytt

Boka en bonusresa på Singapore Airlines Airbus A380 / B777-300ER i Business class med SAS EuroBonus?

Senator

Moderator
Jag tror med fokus på tror att det är enklare att komma åt Singapore B77W på regionala rutter där dessa används ibland som ersättare regionalt anpassade flygplan som A330-300, B777-200 (inte ER) och B777-300. Principiellt borde samma gälla A380, men jag vet inte.

Däremot har väl ingen så långt lyckas boka detta på en interkontinental resa till min vetskap
 

Dr. Miles

Expert
Ett snabbt samtal till Tallin ger vid handen att ja - det går att boka med EB-poäng: en stol i Business SIN-NRT 13 sep, och fyra SIN-KUL 8 juli.
Om det var mellan Singapore-Tokyo Narita på 13 sep, kan det inte vara SQ634 som flygs med Boeing 777-300ER (77W).
SQ634 flyger mellan Singapore-Tokyo Haneda.
 

Berrsus

Medlem
Jag har lyckats boka in mig på SIN-BKK som flygs av en 777-200ER, SQ 978, som ett ben i en EB-resa.
Vid kontroll via Expertflyer så är det en 1-2-1 konfiguration. Det kanske dock har gått hela tiden?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har lyckats boka in mig på SIN-BKK som flygs av en 777-200ER, SQ 978, som ett ben i en EB-resa.
Vid kontroll via Expertflyer så är det en 1-2-1 konfiguration. Det kanske dock har gått hela tiden?
Det har alltid gått att boka Business class award på deras Boeing 777-200ER.
Den flygplanstypen användes till bl a Singapore-Köpenhamn.

Deras Boeing 777-200ER har 1-2-1 konfig med renoverade Business class stolar.
 

Berrsus

Medlem
Det har alltid gått att boka Business class award på deras Boeing 777-200ER.
Den flygplanstypen användes till bl a Singapore-Köpenhamn.

Deras Boeing 777-200ER har 1-2-1 konfig med renoverade Business class stolar.

Ok! Ser fram emot att prova. Jag hittar också tillgång på SIN-HND, SQ634 som flygs med 777-300ER, via Aeroplan, men kan inte testa att boka innan det öppnar upp sig platser vidare från TYO.
 

JacobGBG

Medlem
Jag har lyckats boka in mig på SIN-BKK som flygs av en 777-200ER, SQ 978, som ett ben i en EB-resa.
Vid kontroll via Expertflyer så är det en 1-2-1 konfiguration. Det kanske dock har gått hela tiden?

Som Doktorn säger så har det gått, att hitta själva award spacen däremot är något helt annat.
 

Dr. Miles

Expert
OK, då har jag missförstått. Trodde inte SQ släppte några C platser alls på 77W till EB.
Om det var Singapore Airlines inte släppte eller SAS hade inte tillgång till vet jag inte, men det gick inte att boka Business class award på deras Airbus A380 eller Boeing 777-300ER med SAS EuroBonus poäng, varken på long haul eller på short haul.
 

JacobGBG

Medlem
Om det var Singapore Airlines inte släppte eller SAS hade inte tillgång till vet jag inte, men det gick inte att boka Business class award på deras Airbus A380 eller Boeing 777-300ER med SAS EuroBonus poäng, varken på long haul eller på short haul.

Med undantaget SIN-PEK
 
Toppen