Senaste nytt

Boka en bonusresa på Singapore Airlines Airbus A380 / B777-300ER i Business class med SAS EuroBonus?

Skulle ju personligen försöka boka in mig på deras FRA-JFK route. Bra värde för poängen där med en riktigt bra C produkt på A380.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har sökt på Singapore Airlines olika long haul linjer på olika datum i flera månader men jag har inte kunnat hitta en enda flight som hade Business class award på deras long haul flight på Airbus A380 / Boeing 777-300ER.

Rättare sagt, jag har inte hittat Singapore Airlines Business class award på Airbus A380 / Boeing 777-300ER någon annan flight än Singapore-Hong Kong v.v.

EDIT: Nu hittade jag en Singapore Airlines Business class award på Boeing 777-300ER plan mellan Sydney-Singapore.

Screenshot20160103_12.png
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
EDIT: Nu hittade jag en Singapore Airlines Business class award på Boeing 777-300ER plan mellan Sydney-Singapore.

Visa bifogad bild 46003
Jag kunde hitta några platser i Business class runt 2016-MAY-03, 04 även på andra linjer, därför misstänker jag att Singapore Airlines öppnar upp Business class (förmodligen i Economy class också) tillgänglighet runt 4 månader före avgång.

Det konstiga är att dessa Business class awardplatser syns inte på LifeMiles. Endast på ANA (Jag har inte kollat på Air Canada Aeroplan).
 

jumbooze

Medlem
Jag hittade Businessplatser på A380 via ANA men Eurobonus ser ej dessa.
Så det verkar som det inte helt går att lita på att Eurobonus kan se allt som ANA visar även om de inte ska "spärras", Lifemiles ser ej heller de platser jag hittade...
 

jumbooze

Medlem
Även 772 flyg som ANA visar hittar eurobonus ingen businessplats på lite synd att man inte sitter på ana miles nu
 

Impendill

Medlem
I höstas när jag sökte efter award SIN-MEL, SYD så hittade jag platser med SQ genom Ana tools och ringde Tallin för att se om det gick att boka. De svarade ja och såg platserna. Dock bokade jag aldrig dem.
 
Toppen