Boka en bonusresa på Singapore Airlines Airbus A380 / B777-300ER i Business class med SAS EuroBonus?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Dr. Miles, 30 December 2015.

1. Har någon av er lyckats att boka en bonusresa på Singapore Airlines Airbus A380 / B777-300ER i Business class med SAS EuroBonus poäng?

Förr fanns det en restriktion som sa att man inte fick boka First class / Business class award på Singapore Airlines Airbus A380 eller Boeing 777-300ER.
    Idag står det att det inte går att boka First class award på Singapore Airlines Airbus A380 eller Boeing 777-300ER, men ingen restriktion om i Business class.

Källa: EuroBonus partners - Singapore Airlines - SAS

Däremot har jag inte sett (i alla fall jag inte kommer ihog) en enda rapportering om någon som har lyckats att boka Singapore Airlines Business class award på flygningar med Airbus A380 eller Boeing 777-300ER med SAS EuroBonus poäng

2. AnHu

AnHu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp.
    Flyger SQ A380 Busines HKG - SIN, i sommar på väg till Bali.
    Bokade resan i början på sep, vill jag minnas.

Smuffe, Gus, palmen och 2 andra gillar detta.
  3. Hur sökte du tillgänglighet av Singapore Airlines Business class award på Airbus A380 / Boeing 777-300ER?

4. khybner

khybner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går via KVS Tool

upload_2015-12-30_16-25-29.png

Smuffe och simon_says91 gillar detta.
  5. Aha, ANA har börjat att visa tillgänglighet på Singapore Airlines Business class på Airbus A380 och på Boeing 777-300ER. Det gjorde de inte förut.

Screenshot20151230_02.png

Däremot när jag kollar på Singapore-London v.v. (flygs endast med Airbus A380 och Boeing 777-300ER) hittar jag inte någon flight som har ledig Business class awardplats, trots att jag har sökt flera datum mellan januari-juli 2016.

Last edited: 30 December 2015
    Helge Haugen, Smuffe, agehall och 2 andra gillar detta.
  6. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah ett steg i rätt riktning då, bara hoppas att dom öppnar upp för First Class också innan man gått i pension :rolleyes:

SvartMjolk, Stefan62 och Ricci gillar detta.
  7. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    DHXSTHLM, Smuffe, simon_says91 och 1 annan gillar detta.
  8. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst fanns det en restriktion om att boka bonusplatser på SQ-flyg till NRT? Nån som vet ifall den kanske också är borta i så fall?

9. Inte Tokyo Narita specifik begränsning.
    Singapore Airlines flyger Airbus A380 och Boeing 777-300ER till Tokyo Narita, därför gick det inte att boka Business class award på Singapore Airlines flygningar på linjen.

Vaniljvodka gillar detta.
  10. Viking75

Viking75 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu när man vet vilket verktyg att använda, så undrar jag finns det samlad information om vart Singapore Airlines flyger med dessa plan?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!