Boka Conrad Tokyo som "A Secret Hotel" på Jetsetter.com?

Diskussion i 'Hilton Worldwide & HHonors' startad av nollbit, 3 Augusti 2015.

1. nollbit

nollbit Medlem

Hallå!

Jag ska till Tokyo i höst och letar efter hotell. Sist bodde i på Hilton (och var väldigt nöjda). Nu är vi väldigt sugna på Conrad. Dock är priset för vår period (7k per natt ungefär) lite över vad vi är billiga att betala.

Jag har hittat Conrad på Jetsetter.com som ett mystery hotel (via FlyerTalk). Jag antar att mina eventuella fördelar som HHG försvinner om jag bokar via Jetsetter. Jag antar också att jag inte får några poäng.

Dock är ju raten ungefär hälften av vad jag skulle betala om jag bokade direkt med Hilton.

Vad säger ni? Finns det nackdelar jag glömt?

yopeyo gillar detta.
  2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förmåner brukar man väl oftast kunna få bara man visar upp kortet i check-in, men poäng blir nog desto svårare.

3. Tror du får både frukost o gratis internet, men att du går miste om poängen (om du inte är beredd att försöka krångla). Visa kortet i lobbyn vin incheckning, o jag är övertygad om att du får det jag angav.

4. Homer

Homer Medlem

Hilton HHonors Terms & Conditions Update: No Elite Benefits On Third Party Bookings | LoyaltyLobby

nollbit, FlyingErik och Christian R gillar detta.
  5. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Personligen tycker jag det är svårt att motivera en "extra" kostnad på över tre tusen/dag för att i gengäld få frukost, poäng och eventuell uppgradering. Visst, poängen är ju en bra grundplåt för förlängning av guldet men å andra sidan är det ju så lätt att nå guld idag med alla fast tracks...

Man kan göra mycket annat kul för pengarna :)

Gus gillar detta.
  6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 3 Augusti 2015
    Christian R gillar detta.
  7. nollbit

nollbit Medlem

Kan tillägga att jag bokade denna rate via Jetsetter.com och att det mycket riktigt var Conrad Tokyo. Jag har fått bekräftelse från hotellet också.

Återkommer med rapport efter att jag bott där!

Gus gillar detta.
  8. nollbit

nollbit Medlem

Allt gick bra. Fick som HHG uppgradering till Bay View (ej executive, så ingen lounge) samt WiFi trots tredjepartsbokning. Supernöjd överlag med hotellet.

jerixon och palmen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!