Senaste nytt

Boka codeshare

Knucket

Medlem
Inga lounger i USA utan status, undantaget om du flyger transcontinentalt, tex JFK-LAX. Från USA har du loungetillgång
 

agehall

Medlem
Som jag misstänkte. :(

Det suger fett att vara statuslös när man åker till USA och jag kommer knappt ihåg hur det var att inte ha status med de bolag man åker med, så det blir väl en spännande upplevelse att testa igen....
 

Storsteffe

Medlem
AmexP ger tillgång till Admirals Club men det kostar ju en del, så om man inte känner att man har mer nytta av det så är det lite överkurs.
Edit:
Delta sky + PP:s också naturligtvis.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Näe, det är nog inte värt att skaffa AmEx Plat för en resa. Jag ska upp i status så jag slipper problemet - det är den enda rätta lösningen. Problemet just nu är att jag inte flugit OW på 10 år eller så.
 

Storsteffe

Medlem
Näe, det är nog inte värt att skaffa AmEx Plat för en resa. Jag ska upp i status så jag slipper problemet - det är den enda rätta lösningen. Problemet just nu är att jag inte flugit OW på 10 år eller så.

Hahaha jag kan tro det som du far och flyger, skickade förresten sambon före till loungen i fjol och då var hon statuslös och hon kom in utan problem när vi bytte på ORD så oavsett regler så kan det vara ide att prova iaf.
 

agehall

Medlem
Gick det kanske under same-day-regeln? Dvs en anslutning internationellt i C/F samma dag?

Jag flyger ju inte så mycket längre då jag bytt jobb, men det blir mer kvalitet och planering i resandet vilket gör det mycket roligare och mycket mindre påfrestande. Då jag nu också slutar resa till konstiga ställen, så är det lämpligt att gå över till att ha OW som sekundär allians. Det har jag velat göra länge, men det är tyvärr så att det inte alls funkar lika bra till Afrika som ST.
 

Hall

Medlem
Det suger fett att vara statuslös när man åker till USA och jag kommer knappt ihåg hur det var att inte ha status med de bolag man åker med, så det blir väl en spännande upplevelse att testa igen....

Du har inte SAS Diners som du får gratis som EBG? Då kommer du iallafall in på de lounger som Diners Club har avtal med.
 

agehall

Medlem
Klart jag har Diners, men min spend på det förra året var väl kanske 100:-, så jag tror inte jag har några loungebesök på det...
 

Hall

Medlem
Klart jag har Diners, men min spend på det förra året var väl kanske 100:-, så jag tror inte jag har några loungebesök på det...

Du kommer in i loungen oavsett. Du blir då debiterad 100-150 SEK om du inte har någon spend året innan. Om du kan tänka dig den kostnaden så är det ett alternativ.
 
Toppen