Boka bonusresa till San Francisco?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Gizmo79, 26 September 2014.

1. Gizmo79

Gizmo79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Har en tanke att boka en bonusresa till SFO om ca en månad när jag beräknas få min 2-4-1 voucher.
    Men nu när jag är inne och tittar så finns det inga som helst bonusresor att boka efter Mars nästa år.
    Tanken är att vi ska försöka åka aug-sep. spelar ingen roll om vi åker ekonomi eller business.
    Tittar man på tex New York så finns det gott om platser ända fram in i aug.

Har förstått att det överlag är svårt att få tag i bonusresor till SFO men är det nån som vet varför det skiljer sig så i hur man släpper dom?

2. Gizmo79

Gizmo79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sorry missade helt att en likadan tråd startades bara en timma innan mig o_O

Men frågan kvarstår dock.....

3. SAS404

SAS404 Medlem

Använd bästa tillgång när du bokar så finns det biljetter :)

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Välkommen hit @Gizmo79

Tyvärr kommer du att ha svårt att hitta platser till SFO. Det är en av de svåraste destinationer att hitta platser till med SAS. Rutten är väldigt populär och SAS väljer därför att helt enkelt bara släppa väldigt få platser som bonusplatser.

Dessutom är det väldigt kort varsel. Om du vill åka på en bonusresa så får du sikta på att leta platser 6-12 månader framåt i tiden. Alt kika närmaste veckorna ifall att det råkar släppas någon ytterligare plats nära inpå avgång.

Funkar inte med 2-4-1-vouchern.

5. Gizmo79

Gizmo79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack så mycket, har följt forumet en längre tid och tycker det är helt grymt så nu tyckte jag det var på tiden att gå med.

Det är naturligtvis nästa år vi tänkt att åka så det var därför jag funderade på varför det finns resor till NY för ca 11 månader framåt medans det till SFO bara finns för 6 månader. Men det är alltså ingen generell regel att man släpper bonusresor i samma veva som man släpper de vanliga biljetter som väl brukar vara ca 330 dar framåt.

Kebalibre gillar detta.
  6. SAS404

SAS404 Medlem

Oj! Ja givetvis inte, missade helt det.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns nog inga "regler" vad gäller hur det släpps bonusplatser. Normalt sett släpps det några ungefär samtidigt som vanliga biljetter öppnas upp för bokning, men inte på alla sträckor och inte alltid.

8. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade tur för ett par år sedan och lyckades få två 2-4-1 platser i C över en långhelg på förra sportlovet. Dessa bokade jag ca 6 månader innan. Har nu kollat efter nya platser men det är helt tomt både i närtid och långt fram alla fall om man vill åka i C vilket är enda alternativ på en så lång flygning.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "För ett par år sedan" och SFO går inte ihop. Linjen är inte så värst gammal...

Det verkar (rent empiriskt enligt egen erfarenhet) som att det släpps lite platser i olika batcher. Är man lite flexibel så är det relativt enkelt att hitta awardplatser, men måste man åka vissa tider är det inget man ska hoppas på.

Agö gillar detta.
  10. Norfindir

Norfindir Medlem

er vel kanskje enklere å booke en Star Alliance billett?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!