Boka Aviosresa åt släkting med "samma" namn?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Morgan, 27 September 2014.

1. Morgan

Morgan Medlem

Funderar på följande, tror ni det skulle funka?

Jag heter Per Morgan Efternamn, har registrerat båda namnen i min BAEC-profil.

Har en bror som ska till London med en kompis och en 2-för-1-voucher jag inte kommer hinna använda. Han heter Per Anders Efternamn. Vad händer om jag bokar en biljett till Per Efternamn? Kan han använda den? Eller har jag sabbat allt genom att ha med "Morgan" i min BAEC-profil?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I värsta fall kommer ditt konto att bli stängt och du tappar alla dina TP och Avios...

3. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det inte samma som för Amex voucher, den kan man ju boka åt någon annan utan att man själv behöver åka. Nu tänker jag främst på den 2-4-1 man får på British Airways Visa kort, du kanske har något annat.

Har du en från Visa kortet är det himla dålig utdelning att använda den mellan ARN-LHR där priserna ändå är låga både i ekonomi och business.

4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Chansen är väl extremt liten att de skulle kolla, än mindre göra något åt problemet?

5. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ju också ringa British Airways och be dom plocka bort Morgan ur din profil, med anledningen att "mina flighter krediterar inte korrekt när jag inte får med hela namnet i resan".

pep gillar detta.
  6. johno

johno Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Har ett liknande dilemma nu, undrar hur det gick för dig - vågade du dig på att testa?
    Jag provade att ringa British Airways kundservice o kolla lite, enligt de så ska man kunna uppdatera passinformationen online (jag sa att jag bara hade en vanlig biljett jag köpt som jag ville ge bort till min namne)
    Men nu ligger ju vouchern låst till mitt egna British Airways-konto där mitt födelsedatum ligger "hårdkodat", dvs jag kommer behöva kontakta de för att ändra detta..gissar jag.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!