Senaste nytt

Boka American Airlines med avios?

Bryant

Medlem
Går det att boka AA med avios online på BA.com?

Läggs det på några extra avgifter när man bokar utanför BA med avios?
 

Henrik_B

Medlem
Ja det går att boka AA med Avioser på BA.com. Vet ej säkert angående skatter och avgifter men inrikes i USA brukar vara bra värde.
 

Senator

Moderator
Jag har bokat en rad inrikes eller Karibiska resmål med Avios. Kanonvärde med Avios. T.ex. i somras bokade jag LGA-RIC t/r x 2 per för totalt 18 000 Avios och 36kr :) Med tanke på att priset var $950 x 2 för samma resa några dagar innan avresa tyckte jag detta var ett kalaspris.

Jag vet du har planer om en Miamiresa, och till Karibien når du till Bahamas och Grand Cayman för 4 500 Avios en väg. Dock ökar avgifterna om du lämnar USA. Då verkar det finnas någon bränsleavgift. Gäller även Kanada, men inte San Juan, Puerto Rico. Dit åker du för 7 500 Avios en väg.

Så renodlade inrikes under 600 miles, och gärna från JFK/LGA/DCA till små regionala flygplatser har väldigt högt värde..
 

Bryant

Medlem
Jag har bokat en rad inrikes eller Karibiska resmål med Avios. Kanonvärde med Avios. T.ex. i somras bokade jag LGA-RIC t/r x 2 per för totalt 18 000 Avios och 36kr :) Med tanke på att priset var $950 x 2 för samma resa några dagar innan avresa tyckte jag detta var ett kalaspris.

Jag vet du har planer om en Miamiresa, och till Karibien når du till Bahamas och Grand Cayman för 4 500 Avios en väg. Dock ökar avgifterna om du lämnar USA. Då verkar det finnas någon bränsleavgift. Gäller även Kanada, men inte San Juan, Puerto Rico. Dit åker du för 7 500 Avios en väg.

Så renodlade inrikes under 600 miles, och gärna från JFK/LGA/DCA till små regionala flygplatser har väldigt högt värde..


Tackar!

Just nu är planen att boka två enkla CUN-MIA med avios och nå Karibien med kryssning. Men Caymanöarna för 9000 avios är ju intressant...

Men detta är just nu, nästa vecka kan det se annorlunda ut :).
 

Bryant

Medlem
Stranden är bra, men staden är inget kul tycker jag.. Men det finns annat runt omkring som skall vara bra, som t.ex. Tulum..

Vi åker endast för strandliv. Cancun utanför stranden är som du säger, tråkigt.

Men den resa vi har nu som går ARN-LHR-YYZ-CUN kan vi ändra till MIA. Aruba är ett ställe vi tittar på men det är dåligt med awardresor dit, när vi vill åka.

Tar gärna emot tips på öar som fungerar i Juni/Juli. Kuba, St barths, St maarten är testade redan.
 

Senator

Moderator
Jag har varit:
Cancun (CUN)
San Juan, PR (SJU)
Curacao (CUR)
Bonaire (BON)
St. Maarten (SXM)
St. Thomas (STT)
St. Kitts & Nevis (SKB)

Utan tvekan är St. Kitts & Nevis min favorit. Det är lite, rustikt, härliga stränder, fantastisk topografi, enkelt, och inte för turistigt. Svårt att ta sig dit då det är nästan bara American som åker dit. Alla de andra "majors" (Delta och Air Canada) flyger bara en gång i veckan.
 
Toppen