Senaste nytt

Boka A klass på ba.com

m96olsen

Medlem
Är sugen på att boka en A klass på nästa resa över Atlanten, GOT-DTW via LHR och ORD. Hittar bra alternativ på ITA Matrix med A ut och R hem prisad till 34K.
Ba.com å sin sida väljer bara F klass på 80K T/R.

Nån som vet om det funkar att mixa A o R på BA och om man måste ringa in den bokningen?

upload_2016-4-18_19-35-25.png
 

m96olsen

Medlem

agehall

Medlem
Om du bokar R-klass så brukar BA ha erbjudanden som gör att du får A-klass åt ena hållet. Tror man måste ringa och boka det.

Det brukar dock sällan vara prisvärt. Jag vet inte om du testat BA F, men det är inte direkt mycket att hänga i julgranen. @FruAgehall tycker att gamla SAS Business är bättre...
 

Flying Finn

Medlem
First ombord en 747 är ju väl inte värdt att betala fullt pris för? A380:n skulle nog vara intressant att få pröva även i First, samt CCR på LHR.
 

agehall

Medlem
First ombord en 747 är ju väl inte värdt att betala fullt pris för? A380:n skulle nog vara intressant att få pröva även i First, samt CCR på LHR.
Om det är BA First är det inte värt att betala fullt pris. Spelar ingen större roll om det är B747, B777 eller B380. Skillnaderna i kabinen är ganska små imho och det är inte där det stora problemet ligger utan i hur den mjuka produkten fungerar.
 

Senator

Moderator
Om det är BA First är det inte värt att betala fullt pris. Spelar ingen större roll om det är B747, B777 eller B380. Skillnaderna i kabinen är ganska små imho och det är inte där det stora problemet ligger utan i hur den mjuka produkten fungerar.

Jag skulle nog kunna sträcka mig till att betala 24' för OSL-BOS med någon skojig rutt om jag fick 1A på A380, CCR både på JFK och LHR, samt en mängd TP och Avios med någon booster

Men annars nej..
 

agehall

Medlem
Jo, det finns ju alltid undantag. Men generellt sett så kommer jag nog aldrig att spendera avios för att hamna i F. Möjligen blir det GUF på semesterresor mest för att ha CCR-access, men ombord fördrar jag upper deck på en 747 alla dagar i veckan.
 
Toppen