Senaste nytt

Boka 2-4-1 Tips på resemål,

Jag är nära min 2-4-1 voucher nu och vill ha tips på vart ni tycker man ska boka resa.
Har läst runt lite här och verkar finnas en del av er med extremt bra koll på vilka Award resor som brukar gå att få till och vilka inte ;)

Vi vill ha en mix av kanske lite storstad men ändå hinna med att få sol och bad.

Exempel vi har tittat på är , Hawaii, Hongkong , Kalifornien, Mexico etc.
Vad jag förstått det som är det snudd på omöjligt att få en 2-4-1 Business till LAX ?? Eller gäller det bara first class biljetter? Jag tar gärna emot tips :)

Tack.
 

Abbs

Medlem
"Vi" - hur många är det?
När vill ni åka?
Hur många poäng finns?
Hur länge ska ni vara borta?

Du får gärna specifiera dig lite mer för att vi ska kunna hjälpa. Fyll gärna i mallen som du hittar under forumdelen "Flygbiljetter".
 

palmen

Moderator
När ska ni åka? Kan vara rätt avgörande för destination.
Hur mycket omvägar vill ni åka?
 
VI = 2 st och kan tänka oss att åka i stort sett när som helst på året. Bör va klar och kunna få vouchern nu efter semester och vad jag förstår så har jag då hela nästa kalenderår på mig att resa??

Vi kan absolut tänka oss att ta lite omvägar, så länge vi flyger bra :) ( Business )
 

palmen

Moderator
Om ni har 190k poäng skulle jag definitivt gå på att åka First och inte business.
Västkusten i USA via Asien är inte helt fel tycker jag. Finns massa exempel på hur man gör detta i den tråd som agehall nämner där vi postar award resor vi bokat. Du skulle tex kunna åka på följande sätt

ARN-FRA
FRA-HND LH F
HND/NRT-LAX ANA F
//Deatination//
LAX-ICN Asiana F
ICN-BKK Thai F
BKK-FRA Thai F
FRA-ARN
 
Toppen