Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

palmen

Moderator
Tack @agehall . Var är bäst att leta availability online? Hörts det surras om ANA-tool eller liknande...hur fungerar det? Finns det andra möjligheter? Känns stökigt och sitta ett par timmar i tele med Tallinn och leta alternativ/availability.
Sök på Uniteds hemsida, hittar du saver-award så har jag aldrig varit med om att de inte går att boka med Eurobonus-poäng sedan när man ringt till Tallinn.
 

Glenn E

Medlem
När jag sökt på Lifemiles har jag hittat god tillgänglighet från Shanghai, PVG, till Auckland med Air New Zeeland så det kan kanske vara en möjlig väg till Australien.
I business förstås.
Fast det kanske räknas som backtracking.
 

sunkan

Medlem
Hej,

Är det någon som vet hur man går tillväga för att boka om en first class-award bokad med voucher? Exempelvis om det dyker upp platser hos Lufthansa två veckor innan avgång eller om innan avgång har fått ihop fler poäng och vill lägga på ett segment till en dyrare zon (självklart utan stop-over över 24h osv...).

Går det att göra justeringar av en bokning hos EBs kundtjänst i Sverige eller måste man gå via Tallinn? Kommer de göra det hela som en helt ny bokning och boka av den befintliga?

Ett annat problem jag upptäckt är att det är lite snårigt att ta sig till Oceanien (Nya Zealand) på fyra segment... Det går men jag har hittills inte hittat någon lösning som jag känner mig helt nöjd med. Vill ju gärna ha en stop-over och natt på ett hotell efter vägen och inte kliva på två long-haul flygningar på +10h på rad...

Mvh

Christian
 

Dr. Miles

Expert
Är det någon som vet hur man går tillväga för att boka om en first class-award bokad med voucher? Exempelvis om det dyker upp platser hos Lufthansa två veckor innan avgång
Jag har hört att vissa personer uppmanades att avboka och boka på nytt.

eller om innan avgång har fått ihop fler poäng och vill lägga på ett segment till en dyrare zon (självklart utan stop-over över 24h osv...).
Du får inte flyga via en dyrare zon.

Går det att göra justeringar av en bokning hos EBs kundtjänst i Sverige eller måste man gå via Tallinn? Kommer de göra det hela som en helt ny bokning och boka av den befintliga?
Det är Tallinn du ska ringa om det är bonusresabokning med Amex 2-4-1 voucher.

Ett annat problem jag upptäckt är att det är lite snårigt att ta sig till Oceanien (Nya Zealand) på fyra segment... Det går men jag har hittills inte hittat någon lösning som jag känner mig helt nöjd med. Vill ju gärna ha en stop-over och natt på ett hotell efter vägen och inte kliva på två long-haul flygningar på +10h på rad...
Det tycker inte jag. I stort sett de flesta flygbonusprogram har samma begränsning numera. 8 segments per bonusresa.
Däremot blir det drygt att flyga hela vägen utan stopover, men det går ofta att klämma in längre layover någonstans och övernatta.

EuroBonus award rules & service fee - SAS
 

Roger J

Medlem
Är det någon som vet hur man går tillväga för att boka om en first class-award bokad med voucher? Exempelvis om det dyker upp platser hos Lufthansa två veckor innan avgång eller om innan avgång har fått ihop fler poäng och vill lägga på ett segment till en dyrare zon (självklart utan stop-over över 24h osv...).

Går det att göra justeringar av en bokning hos EBs kundtjänst i Sverige eller måste man gå via Tallinn? Kommer de göra det hela som en helt ny bokning och boka av den befintliga?

Du måste göra det med Tallinn. Inte ens Pandion får göra det med Sveg längre.
 
Toppen