Senaste nytt

Bojkotta SAS:s nya pointbooster!

jumbooze

Medlem
Så är det! Vitsen med point-boosterkampanjer är att locka mindre frekventa EB-medlemmar att flyga med SAS istället för andra konkurrenter. Därav så får vi högfrekventa resenärer sällan eller aldrig erbjudanden om att tjäna extrapoäng. Men, som sagts tidigare i denna tråd, det vore välkommet med en uppskattning även av de högfrekventa resenärerna. Man kan gärna införa en "trappa" för EBG där man får en extrapott EB-poäng alt en voucher om X euro för varje gång man dubbel- eller trippelkvalificerar sig för EBG under en intjänandeperiod.
Eller uppgraderingsvouchers i stil med M&M... Då hade man ju haft ett mål efter EBG när EBP är för långt bort.
 

Silferlood

Medlem
hahaha, vilken underbar tråd att läsa! Vad jag saknar (jag har fått mailet) är extra poängs kampanjer som ligger på deras hemsida, gärna en kampanj som man måste signa upp på - DET lockar ju till att göra MR och även få nya medlemmar, kom igen SAS!!
 

NotRyan

Medlem
Det blir helt klart lite spännande routningar nu ett tag. ARN-HEL t.o.r via OSL-CPH blir sex leggar. TVÅ sådana resor ger 41 244 poäng med pointboostern om man reser som EBG i Economy extra, 45.000 poäng i business :)

Mvh
/NotRyan
 

Senator

Moderator
Som jämförelse så åkte jag fram och tillbaka till London med BA i CE i helgen. Biljett bokat i juli, ungefär en månad innan Points Booster annonserades. Villkoren i BAs Points Booster var väldigt tydliga; bara på nya bokningar och nu fick jag bara "vanliga" Aviosar.

Tråkigt? Visst... men så är livet; jag uppfyllde inte villkoren i kampanjen och därmed ingen boost för min del. Som tur är går livet vidare :p

Jag tycker den tidigare jämförelsen med att köpa en produkt, och en månad senare är denna på rea är lämplig. Så är livet...
 

Cuba_Libre

Medlem
Jag har en eco extra biljett t/r till Peking som bokades av resebyrån förra veckan men som aktiverades idag. Räknas den som bokad idag då?
 

Matsson

Medlem
Det är väl ingen som blir irriterad över att köttfärsen kostar 49.90 på ICA om man köpt den för 89veckan före!
 

TjudöBoy

Medlem
Flera dumma frågor som ngn xpert på detta eminenta forum kanske kan svara på (ni märker väl hur "smöret dryper" i frågan :eek:)
Om jag anmäler/gissar att jag skall resa 2 leg i eco samt 2 leg i biz/premium.
Kan jag boka 4 leg i eco och sedan uppgradera med Optiontown (för sakens skull så blir 2 på OT godkända), räknas detta som 2+2 eller 4??
 
Toppen