Senaste nytt

Boende New York | påsk | 2015

AABack2ARN

Medlem
Låter som ett bra pris. För $300 får man ju knappt en skokartong att bo i på flertalet hotell i den staden...

Så nu är det bara att se fram mot New York och planera alla andra roligheter i denna underbara stad :)
 

AABack2ARN

Medlem
Lite OT: Såg på BBC eller CNN om att en ny lag trätt i kraft i Paris som skall minska möjligheterna för kommersiell uthyrning av lägenheter i Paris via exempelvis AirBnB. Man skyller på att det försvunnit för många vanliga lägenheter från Paris innerstad och att detta satts i system. Komemr inte påverka möjligheten att hyra lägenhet eller att hyra ut sin lägenhet när man själv är på semester - utan enbart de kommersiella ägarna.
 

telelina

Medlem
Nu har jag bokat Hampton Inn Manhattan-SoHo för 192USD/natt (223 inkl skatt), i juli med city view. Helt avbokningsbart.
Känner mig mycket nöjd med det eftersom jag helst bor i SoHo. Som Hilton HHonors Gold så kanske jag har tur & får ett lite större rum med, men annars är det helt OK ändå. :)
 

toer00

Medlem
Jag rekommenderar varmt "The Pierre" mittemot Central Park på 2 East 61st Street . Det är ett 5 stjärnigt hotell med en alldeles fantastisk service och ett fantastiskt läge!
Vi tog en City View Suite och vi betalade 3 500 kr/natten för 4 n förra påsken, Visserligen lite dyrare än 2 000 kr, men ett vanligt standardrum för man säkert för drygt 2 500 ??

Annars såg jag via mn resebyråkontakt att man får ett rum på Conrad, New York (nere vid WTC på västra sidan mot Hudson floden) för 3 024 Kr, visser också 1000 kr mer än er budget, men man får så mycket mer i form av service, schyssta rum, kvalite mm
 
Toppen