Senaste nytt

Boende New York | påsk | 2015

Bridgeman

Medlem
Oj, det var nytt för mig iaf. Har du några länkar där man kan läsa mer?
Orsak till att denna regel har kommit är att Hotellen har klagat på att kundunderlaget har minskat. Tror det var NY major som godkände denna lag. Men som jag skrev tidigare så går det att kringgå det hela.;)
 

AABack2ARN

Medlem
Alla är vi olika. Jag kanske inte själv hade gjort detta. Även om USA är lite mer civiliserat än många andra länder är det inte ett land där jag vill hamna i klammer med rättvisan då jag är ganska övertygad att man som utlänning är ett lätt byte. Har dock en hel del vänner som hyrt lägenheter just i New York - även de senare åren - och det har visst alltid fungerat så vitt jag vet.

Hur skedde för övrigt betalningen?
 

Bridgeman

Medlem
Alla är vi olika. Jag kanske inte själv hade gjort detta. Även om USA är lite mer civiliserat än många andra länder är det inte ett land där jag vill hamna i klammer med rättvisan då jag är ganska övertygad att man som utlänning är ett lätt byte. Har dock en hel del vänner som hyrt lägenheter just i New York - även de senare åren - och det har visst alltid fungerat så vitt jag vet.

Hur skedde för övrigt betalningen?
Betalning skedde genom Eurobonus MC.
 

johan_fbg

Medlem
Tack alla som engagerat er. På Tripadvisor fick jag tips om att The Benjamin hade bra priser på deras sviter just nu så bokade en svit där för $259 per natt plus skatt. Bra läge, rent och fräscht samt ett extra rum och möjlighet att värma lite käk till johan_fbg junior. Strax över min budget alltså men 2015 är inte året jag ska snåla.

Bokningskoden för rabatten var "suite5" om någon annan skulle vara intresserad. The Benjamin
 
Last edited:
Toppen