Senaste nytt

Boende Miami / Ft Lauderdale i september månad - max 220 dollar/natt

Flygarn

Medlem
Hej!

Jag ska ta med fru och baby till Miami / Ft Lauderdale en månad i september. Jag brukar åka en gång om året till Ft Lauderdale och då bor vi oftast på Hilton Beach Resort då jag är guldmedlem.

Då jag själv inser att jag kanske har snöat in lite på detta hotellet vill jag höra era tips på boende för en längre vistelse. Det spelar ingen roll om hotellet finns på Miami Beach, Miami eller Ft Lauderdale. Det behöver inte vara Hilton och det kan även vara Airbnb boende.

Maxpriset får vara 220 dollar per natt och som sagt rymma 2 personer plus en baby.

Vad skulle ni rekommendera för boende?

Jag har läst trådarna på forumet om tips på hotell, men inget utav tipsen passar sig för en längre vistelse då de överstiger budget som exempelvis W eller Ritz som oftast rekommenderas.

Hoppas någon har ett guldkorn att dela med sig utav i Miami med omnejd.
 
Vad är du ute efter? Senast så bodde vi mitt på Ocean Drive på Miami Beach på "Beacon Hotel". Jag har bott på ett antal hotell på South Beach, och detta var ett av de mest fräscha. Vi fixade det via Luxury Link, så parking och frukost ingick, vilket var riktigt skönt.

Jag gillar också Hyatt Regency, som ligger vid Brickell, dvs downtown dvs mest kontor. Där finns en del schyssta restauranger på gångavstånd, men absolut inte samma liv som på SB. Nackdelen är att man måste i princip köra var man än skall.
 

Alf

Medlem
Jag tycker att Hotels in Fort Lauderdale - Embassy Suites Fort Lauderdale 17th Street är ett bra ställe. Ligger lite i utkanten av stan men med restauranger i närheten och nära till beachen. Det går ett slags tåg ut till beachen. Skall man bos så länge som du anger tycker jag att Embassy Suites är mycket bättre än ett vanligt hotellrum eftersom du har tillgång till två rum med viss kokmöjlighet. Vidare ingår frukost, även om man kanske tröttnar på deras koncept. Gratis drinkar på sena em, visserligen lite slabbigt med plastglas, men i alla fall. Priset runt USD 130, definitivt prisvärt.
 

Flygarn

Medlem
Vad är du ute efter? Senast så bodde vi mitt på Ocean Drive på Miami Beach på "Beacon Hotel". Jag har bott på ett antal hotell på South Beach, och detta var ett av de mest fräscha. Vi fixade det via Luxury Link, så parking och frukost ingick, vilket var riktigt skönt.

Jag gillar också Hyatt Regency, som ligger vid Brickell, dvs downtown dvs mest kontor. Där finns en del schyssta restauranger på gångavstånd, men absolut inte samma liv som på SB. Nackdelen är att man måste i princip köra var man än skall.
Vi kommer att ha bil. Jag är inte sugen på boutique hotellen på Miami Beach. Tillbringat för mycket tid på Clevlander och de när man var yngre. Ska det vara på Miami Beach så får det vara en lägenhet eller något hotell som inte är byggnadsskyddat och har pappersväggar och som lämpar sig för långtidsboende dvs det finns pool, parkering och hyfsat nära till Publix och restauranger.
Alf skrev:
Jag tycker att Hotels in Fort Lauderdale - Embassy Suites Fort Lauderdale 17th Street är ett bra ställe. Ligger lite i utkanten av stan men med restauranger i närheten och nära till beachen. Det går ett slags tåg ut till beachen. Skall man bos så länge som du anger tycker jag att Embassy Suites är mycket bättre än ett vanligt hotellrum eftersom du har tillgång till två rum med viss kokmöjlighet. Vidare ingår frukost, även om man kanske tröttnar på deras koncept. Gratis drinkar på sena em, visserligen lite slabbigt med plastglas, men i alla fall. Priset runt USD 130, definitivt prisvärt.
Intressant förslag, men vi letar efter något "finare" hotell och närmare till stranden.

De alternativen som finns just nu är som sagt Hilton Beach Resort där jag har ett pris på 179 USD per natt exkl skatt och parkering (35 USD per natt) eller ett hus i Wilton Manors för 3.600 USD med egen pool och tryggt område.
 

Alf

Medlem
Intressant förslag, men vi letar efter något "finare" hotell och närmare till stranden.

De alternativen som finns just nu är som sagt Hilton Beach Resort där jag har ett pris på 179 USD per natt exkl skatt och parkering (35 USD per natt) eller ett hus i Wilton Manors för 3.600 USD med egen pool och tryggt område.

Med de förutsättningarna skulle jag också välja att hyra ett hus med alla bekvämligheter. Jag har bara hyrt hus på andra sidan vid Fort Mayers. Personligen tycker är bättre att bo på andra sidan men det är ju en smaksak. Lycka till.
 
Toppen